2 Eylül 2019 Pazartesi

"AYASOFYA EFSANELERİ."

Rabbim bizleri affeylesin işimiz zor Allah yardımcımız olsun inşaallah

KENDİNE VE SEVDİKLERİNE ZULMEDEN İNSANLARIZ BİZ NEDEN HASTA OLUYORUZ m.ulaş Sağlığımızın müthiş şifreleri bu hastalıkların kaynaklanma sebebi yediklerimiz vücudumuza yabancılaştırılmış kimyasallarla üretimler en önemliside gdo lu buğday çeşitleri verim uğruna doğal buğdayımızdan olduk bunları hayvanlarımız sırayla yediklerimizin genetikleri ile oynanarak gelindi tarım ilaçları kimyasallarla üretilen tüketim ve giyim gıda imalat sektörleri vede tarımı ile herkes paranın hırsına kapılmış neslini tüketmek vede hasta etmek için canla başla çalışıyor maalesef içler acısı durumumuz bu sonrada soruyoruz neden hastayız saygılar

Görüntünün olası içeriği: yiyecekFotoğraf açıklaması yok.

Son nefesine kadar kimse kendini bir nimetten sanmasın. Hz Allah son nefes dahil kelime i tevhid getirenlerden olmayı nasip etsin

Görüntünün olası içeriği: yazı
Görüntünün olası içeriği: yazı
Fotoğraf açıklaması yok.

İnsani,midesini ve gözünü ancak toprak doyurur!




İnsani,midesini ve gözünü ancak toprak doyurur!
Hastaliklarin artmasının sebebi; çok çeşitle mideyi doldurmaktir!
Bazıları çöpten ekmek toplarken bazıları neden obezite olduklarını neden şeker tansiyon ve kanser olduklarını aciklarcasina sofralarını böyle teşhir ediyorlar,
Eskiden yemekler paylaşilirdi,şimdilerde yemek masaları resimleri paylaşılıyor!
Zenginleştikce gözü kapanan kazancını az gören bereket istemeyi unutan insanımız bu sofralarda yemek hırsıyla besmeleyi unuttukları için ne kadar çok ve çeşit yeseler sofralara şeytan ortak olduğu için doyduklarini bilememektedir,
Hatta zayıflamak için oruç veya iki öğün yerine altı öğün yemeye başlamaktadırlar,
Yemek lazım tâbi yemezsek hasta oluruz,can boğazdan gelir derken, canın bogazimizi tutmadigimizdan gideceğini unutuyoruz!
Ne diyelim Allah müslümanları şuursuzluk ve gaflet belasından kurtarsın âmin.
Çok yemek insanın gafletini tembellik ve uyuşuklugunu artırır, açlık nefsin terbiyesinin ve fukaranın hatirlanmasinin birinci yoludur!
Görüntünün olası içeriği: yiyecek

Öğüt verecek insana değil, örnek olacak insana ihtiyaç var. Fetva veren çok olur ama takvayla yaşayan az bulunur. Hz Mevlâna k.s

Fotoğraf açıklaması yok.Görüntünün olası içeriği: yazı


OSMANLI'DA TECAVÜZ SUÇUNA VERİLEN CEZALAR

OSMANLI'DA TECAVÜZ SUÇUNA VERİLEN CEZALAR
* Kız ve oğlan çeken (kaçıran, tecavüz eden) kişinin ve hıyanet edip başkasının evine girenin içmeği (âleti) kesile. Kızı yahut avradı çeken kişi o avratla yahut kız ile nikâh kıydırdı ise derhal boşatıla, sakalı kesile ve odunla dövüle. Avrat ile yakalanırsa derhal öldürüle (İkinci Bayezid’in Umumi Kanunnâmesi, madde: 26).
* Oğlan ve kız çeken (kaçıran, tecavüz eden) kimselerin, hıyanet ile eve girenlerin ve avrat yahut kız çekmeye kalkanların içmeğini (âletlerini) keseler. Bir kişi avradın yahut kızın rızası olmadan onu kaparsa, adamın içmeğini (âletini) keseler ve avradı yahut kızı hiçbir şekilde suçlamayalar. Ama avrat yahut kız bu işe razı olup evinden dışarı erkekle anlaşarak giderse, avradın yahut kızın organını dağlayalar (Kanunî Süleyman’ın Kanunnâmesi, madde: 5).
* Erkek başkasının avradını öpse, ondan birşey istese yahut yapışsa, kadı dayak ata ve vurulan her sopa başına bir akçe ceza ala (Fatih’in Umumî Kanunnâmesi, madde: 9).
* Eğer bir kimse karısını bir başka erkekle ilişkide bulunurken yakalasa ve her ikisini de öldürse o kimse yargılanmaz, diyet istenmez, günah işledi diye cezalandırılmaz (Kanunî Süleyman’ın Dulkadir Kanunnâmesi, madde: 13).
* Eğer evli bir kişi zina yapsa ve yaptığı sabit olsa ve o kişi bin akçelik servete sahipse üçyüz akçe ceza alına. Serveti altı yüz akçe ise iki yüz, daha aşağı ise servetine göre yüz, elli yahut kırk akçe alına (Fatih’in Umumî Kanunnâmesi, madde: 1).
SAKAL KESME VE DAYAK
* Kız veya avrat çekip cebren nikâh kıydıran zor kullanılarak boşatıla ve nikâh kıydıran erkeğin sakalları kesilip sıkı bir sopa çekile (Kanunî Süleyman’ın Kanunnâmesi, madde: 6).
* Bir kimse avradını ……sından tasarruf etse (ters ilişki kurarsa) iyi bir dayak atıp sopa başına bir akçe ceza alına. Bir kimse hayvana tecavüz etse, iyi bir sopa çekip sopa başına bir akçe ödetile (Kanunî Süleyman’ın Kanunnâmesi, madde: 12).
* Avrat yahut kız, bir erkek hakkında “Bana zinâ kıldı” dese ve erkek inkâr etse, iki tarafın sözüne de inanılmaya. Ere yemin ettirile, eğer “yapmadım” diye yemin ederse avrada sopa çekile ve iki sopa başına bir akçe ceza alına. Ama erkek “Ben bu avrada zinâ kıldım” dese ve avrat reddetse, bu defa avrada yemin ettirile. Avrat “Yaptı” derse erkeğe sopa atıla ve iki sopa başına bir akçe alına (Fatih’in Umumî Kanunnâmesi, madde: 10).
Murat Bardakçı – HABERTÜRK (11.Şubat.2011)