7 Şubat 2020 Cuma

Ebu Musa el Eş’ari’nin rivayet Hadisi Şerif : Hacı, ev halkından dört yüz kişiye şefaat edebilir ve anasından doğduğu gün gibi günahlarından temizlenmiş olur. (Ramuz 1/201/12)

....... HACCIN KABUL EDİLDİĞİNİN ALAMETLERİ Memleketine döndüğü zamanki hali, daha önceki durumundan daha hayırlı, daha iyi olur. Dünya sevgisi azalır, âhirete rağbet ve arzusu çoğalır. Denildi ki: Kabul edilen bir hacda riya ve reklam yoktur. Yine o hacda haram para kullanılmamıştır. Denildi ki: Haccı Mebrur (kabul edilmiş hac), kendisinde isyan yapılmayan hacdır.
Görüntünün olası içeriği: şunu diyen bir yazı 'İBADETLER; yaradılışımızın ana gayesidir. NAMAZ ile gününüze ORUÇ ile yılınıza Hac VE UMRE ile de ömrünüze anlam katın. CEVAPLA JRİZM'

Hadis-i Şerif: “ Mümin hangi topraktan yaratıldı ise yine o toprağa defnedilir.

.......Denildi ki: Öyle günahlar vardır ki, onlar ancak Arafat’ta vakfa ile af olunur. Hadisi Şerif: İnsanların günahça en büyük olanı, Arafat’ta vakfe yapıp da Allah’ın onun günahlarını af etmeyeceğini zannedendir. Eda edilen bir hac, Allah yolunda yirmi defa harb etmekten daha faziletlidir.

Hadis-i Şerif : Evine, camiye rastgele sağ ayakla giren kimse, gafletle girdiği için sevap alamaz. Sünnet olduğunu düşünerek sağ ayakla girerse sevap alır.

Gafletle yapılan yemeği yemekle de huzursuzluk ve bereketsizlik olur, ibadete sirayet eder. Kişinin yediği yemek 40 gün kalbi etkiler. O yüzden yediklerinin helal olmasına dikkat edilmezse, yemek pişirirken, hazırlarken ve yerken gafletli olunursa, o yem

Gafletle yapılan yemeği yemekle de huzursuzluk ve bereketsizlik olur, ibadete sirayet eder. Kişinin yediği yemek 40 gün kalbi etkiler. O yüzden yediklerinin helal olmasına dikkat edilmezse, yemek pişirirken, hazırlarken ve yerken gafletli olunursa, o yemekle beslenen bedenden de gafletli işler çıkmasına sebep olur. Helâl gıdâ, bünyeye feyz ve rûhâniyet verirken haram ve şüpheli gıdâlar ise kasvet verir. Yemek pişirirken öfkelenmek, kötü sözler sarf etmek, dinlemek ya da inkârcıların pişirdiği yemeği yemek kalbi olumsuz etkiler.
Hace Ubeydullah Ahrar (k.s) buyuruyor ki, “Gafletle ısıtılan sudan abdest alan ve gafletle pişirilen yemekten yiyen kimsenin gönlünde zulmet ve gaflet meydana gelir.” Buyuruyor. Eğer sunulan yemeği yememek fitneye, kalp kırılmalarına sebep olacaksa ya da yemek gerekiyorsa, yiyeceklere bir Fatiha ve üç İhlas okunarak yenmesinin, yemeğin manevi zararını kaldıracağı ümit edilir. Ayrıca yemeği hazırlama, pişirme hatta yeme esnasında abdestli bulunmak da kişiyi gafletten korur. Yemek yerken de sünnet üzere hareket etmeli, acıkmadan yememeli ve doymadan da kalkmalıdır. Zira mide dolu olunca, kalbi gaflet basar.

Namaz kılan, iftitah tekbirini alınca îblis on (a zarar yapmak) dan perdelenir. O kimse, Kerîm olan Allah'ın zâtına yönelir. Onun kalbinde olana (yanındaki) melek muttali olur. Kalbinde Allah'tan gayri b

..............Namaz kılan, iftitah tekbirini alınca îblis on (a zarar yapmak) dan perdelenir. O kimse, Kerîm olan Allah'ın zâtına yönelir. Onun kalbinde olana (yanındaki) melek muttali olur. Kalbinde Allah'tan gayri bir şey bulunmadığı zaman, melek (şöyle) der : «Sen dilinle söylediğin gibi kalbinle de Allah'ı tasdik ettin.» .O kimsenin kalbinde parlayan nur, Arş'ın saltanatına kadar ulaşır. Bu nur ile kendisine göklerin ve yerlerin melekûtu (*) açılır ve kendisine bu nur büyüklüğünde sevap yazılır. (*) Melekût: Ervah ve nüfusa muhtaa olan gayb âlemi.... ruhus salat.

Resûl-i Ekrem sav: - Ya Ömer, eğer ben peygamber olmasam, sen peygamber olurdun.. envarul aşıkın.

......... Şanlı Peygamberimiz sav. buyurdular : Benim yerde ve göklerde ikişer vezirim vardır. Göklerdeki vezirlerim; Cebrâil ile Mîkâil (aleyhisselâm) yerdeki vezirlerim de Ebû Bekir ile Ömer el - Faruk’tur ...... envarul aşıkın..

Cebrâil (aleyhisselâm), Muhammed (aleyhisselâm)’a yirmi dört bin kere inmiştir.

..... CEBRAİL (ALEYHİSSELÂM) .Allah Teâlâ; Cebrâil (aleyhisselâm)’ı, İsrafil (aleyhisselâm)’dan beş yüz yıl sonra en güzel surette yarattığı vakit, Cebrâil (aleyhisselâm) kendisine bakarak: - Ya Rab, benden daha güzel kimse yarattın mı? diye sordu. Allah Teâlâ: - Hayır, yaratmadım, buyurdu. Bunun üzerine Cebrâil (aleyhisselâm) yüzyirmi bin senede iki rek’at namaz kıldı, namazı bitirince Allah Teâlâ: - Ey Cebrâil, güzel bir ibâdet yaptın. Şimdiye kadar senin gibi bir ibâdet kimse yapmadı. Ancak âhirzamanda gelecek sevgili Habîbim Muhammed ümmetinin kusur ve eksiklerle dolu kılacakları iki rek’at namazları Benim katımda senin bu namazından daha sevimlidir, çünkü onlar, Benim emrime uyarak kılarlar, sen ise kendiliğinden kıldın. Aynı zamanda onlar âciz ve merhamete muhtaç kimselerdir, buyurdu...... https://archive.org/…/Envarul%20A%C5%9Fik%C4%B1n%20clean_dj…