Hayâ, Allahü teâlânın beğenmediği kötü huylardan vazgeçmektir.
H. el-Muhâsibî
“Dünyâ hayâtı azdan daha azdır. Ona âşık olan, alçakların alçağıdır. O sihriyle bir topluluğu sağır ve kör eder. Böylece onlar ortalıkta şaşkın ve delîlsiz ortalıkta kalırlar.”
Hayâ, Allahü teâlânın beğenmediği kötü huylardan vazgeçmektir.
H. el-Muhâsibî
ADAK: Kuvvetli Bir Musallat Sebebi
Mezheplerin görüşleri ve fetvalar ne yönde olursa olsun şimdiye kadar yüzlerce kişi üzerinde yaptığımız çalışmalar, en ufak bir şüpheye yer vermeyecek şekilde adak adamanın son derece tehlikeli bir eylem olduğunu göstermiştir...
Adak nedir: Adak bir şarta bağlı sözdür. Örn: ‘Şu hastalıktan kurtulurSAM bir koyun keseceğim’ demek adak adamaktır. ‘Kızım okulu kazanırSA bir kurban keseceğim’, ‘savaşı kazanırSAK bir dana keseceğim’ gibi ifadeler adaktır. Kısaca: ‘’dinen mükellef olmadığı halde, kişinin farz veya vacip türünden bir ibadeti yapacağına dair Allah’a söz vermesi, insanın yerine getirmeyi kendisine borç (vacip) kıldığı, vaad ettiği şey’’dir.
Adak ancak sözle olur. Yazı, işaret veya akıldan geçen niyetle olmaz.
Adağın pek çok çeşidi vardır: Kurban adağı, Oruç adağı, ibadet adağı (örn: 100 rekat namaz, 41 Yasin vb.), fakir yedirme-içirme-giydirme adağı veya çocuk sahibi olunursa evlatlarını Allah yolunda yetiştirme gibi… Bir şeyi yapmaya veya terk etmeye söz vermek de adaktır.
Bunun yanında, bazı olaylar gerçekleşinceye kadar birtakım davranışlarda bulunmamak gibi bir nevi yemin manasına gelen adaklar da eskiden sıkça görülmekteydi. Mesela bir kişi veya kabileden öç alıncaya veya o kabileden şu kadar adam öldürünceye yahut bir kuraklık halinde yağmur yağıncaya kadar et, yağ vb. şeyler yememe, şarap içmeme, cinsi ilişkide bulunmama, koku sürünmeme, eğlenmeme gibi adak-yeminlerde bulunulurdu.
Adak Psikolojisi: Adaklar genellikle herhangi bir hususta Allah’ın yardımını temin gayesiyle başvurulan dini bir davranış olarak bilinirler. İnsanlar herhangi bir tehlike, hastalık, korku ve musibet ile karşılaştıklarında içinde bulundukları durumdan kurtulmak için genellikle mallarından ve rahatlarından taviz vermeleri gerektiğine, aksi halde işlerinin düzelmeyeceğine inanırlar. Bu düşünce şeytandandır. Bu inanış aynı zamanda Cahiliye döneminde de oldukça yaygın bir inanıştı. İsteklerin olması için putlara kurban adamak ve kesmek putperest adetlerdendir.
Adak, kimi mezheplerde caiz görülmesine rağmen Resullullah (as.)’ın yapmadığı, kimseye tavsiye etmediği, insana faydadan çok zarar veren kuvvetli bir musallat sebebidir.
Çünkü adakta Allah ile pazarlık, kişinin haddini aşması ve kadere müdahale vardır. Her ne kadar adak adayan insanlar böyle bir niyetlerinin olmadığını söyleseler de farkında olmadan bu tuzağa düşmektedirler.
En kötüsü ise başa gelen musibetlerin sebebini araştırmak ve düzeltmek yerine işi adakla halletmeye çalışmaktır. Yani meseleye yanlış yerden yanlış şekilde müdahale etmektir. İş, başından bozuktur.
her günahın görevli şeytanlarının olduğunu, örneğin zina eden bir kimseye tövbe etmemesi halinde zina görevlisi şeytanların musallat olduklarını ve bu şeytanların, kişiyi zinaya daha fazla iterek evlilik dışı ilişki ve davranışlara bağımlı hale getirir..
Adak görevlisi şeytanlar da vardır, bir kimse adak adadığında bu şeytanlar birkaç gün içinde kişinin ensesinin hemen altındaki bölgeden vücuda girerek kuyruk sokumuna kadarki alana yerleşir ve faaliyetlerine başlarlar. (Ense ile kuyruk sokumu arasındaki bölgeye (omurgaya) dikey bir şekilde yerleşirler.)
Bir anne baba adak adayıp yerine getirmediklerinde kendilerine birer, çocuklarının bedenlerine de birer adak görevlisi şeytan girecek şekilde vücutta gedik açmış olurlar. Sonra onların torunlarına ve torunlarının çocuklarının bedenlerine de birer adak görevlisi şeytan girer ve derken bu böylece yedi nesil ileriye kadar devam eder ve bütün bir sülale istilaya uğrar, fakat bir kimsenin duruma uyanıp adağı tespit ederek imha etmesi sülaledeki tüm adakçı şeytanların ölmesi için yeterlidir.
O halde adak adamak için ‘günah’ diyebilir miyiz? Kimi fıkıh alimlerinin adağı caiz ve masum görmelerinin sebebi adağın kuvvetli bir musallat sebebi olduğunu bilmemeleri olabilir mi? Evet, bunu bilmediklerini söylemek mümkündür.
1-) Adak adamak işleri yoluna koymaz, hastaya şifa, borçluya para getirmez, aksine insanı daha da içinden çıkılmaz hale getirir. Yüce Allah bizim keseceğimiz kurbanlara bakarak kaderi ve takdiri değiştirmez.
2-) Adak adamakla istenilen her şey yapılabilseydi insanların duaya ve çalışmaya ihtiyacı olmazdı, zengin olmak için adak adanıp zengin olunabilirdi, bunlar dinimize ve Kur’an’daki kader anlayışına aykırıdır. İhtiyaçlarımızın karşılanabilmesi için çalışmak zorundayız.
3-) Allah’ın bizim adaklarımıza ihtiyacı yoktur. ‘Adak adamak dua etmek gibidir’ diyenler tehlikenin farkında olmayan, ruhsal konularda ilimsiz kimselerdir.
4-) Allah, kuluyla pazarlık etmez, adakta ise bir pazarlık söz konusudur. Bu nedenle adakta ucu şirke varacak ölçüde imani tehlikeler vardır.
5-) Adak görevlisi şeytan, adak yerine getirilir getirilmez ÖLECEĞİNİ bildiğinden adağın yerine gelmemesi için elinden geleni yapar. O kişiye büyü yaparak maddi durumunu bloke etmek, elini ayağını bağlamak de bu kötülüklerden biridir.
Hz. İbrahim yaşı 86’ya vardığında ‘eğer çocuk sahibi olursa onu Allah’a kurban olarak adayacağını’ söylemiş, ona evlat olarak İsmail as. verildiğinde ise İsmail’i kurban etmek üzere götürmeye hazırlanınca şeytan ortaya çıkmış ve adağın yerine gelmesine mani olmak için elinden geleni yapmış, adeta ortalığı ayağa kaldırmıştı. İblis, Hz. İbrahim, Hz. İsmail ve Hz. Hacer’e görünür ve işi bozmaya çalışır ama onların Allah’a olan teslimiyetleri karşısında başarılı olamaz.
Adak görevlisi şeytana bu gücü ve yetkiyi veren şey kişinin adak adamış olması yani işlediği günahtır. Kişi yıllarca adağını kesmek istediği halde ya para biriktiremez ya da sürekli engellerle karşılaşır ve bu duruma anlam veremez. Aslında bedenindeki varlığın ölmemek için sürdürdüğü mücadele ile karşı karşıyadır fakat o maddi durumunun bozulduğunu, parasının bereketinin kalmadığını zanneder.
(Meseleye bu yönüyle bakacak olursak adaktan gelen şeytanlar insanlar üzerinde maddi-manevi her bakımdan hakim olduklarından insanların adak adamaları hoşlarına gider, vücutlara ancak adakla girebilirler çünkü.)
Kur’an’da adağı yasaklayan herhangi bir ayet yoktur, sadece yapılan adakların (sözlerin) yerine getirilmesi için yapılmış uyarılar vardır. Fakat hadislerde adağın zararlarına ve hiçbir faydasının bulunmadığına değinilmiştir: Abdullah ibni Ömer ve Ebu Hureyre (Ra.) şöyle dedi:
“Rasulullah (Sav) bizlere adak adamayı yasakladı ve:
‘’Adakta bulunmayınız. Çünkü adak kaderdeki hiç bir şeyi değiştirmez. Ancak adak sebebiyle cimri kimseden mal çıkar buyurdu.’’ (Müslim, 3093)
Adak adamak yanlış olduğu gibi, adak adayan kimsenin adağını yerine getirmesi gerekir, aksi takdirde günahkar olur. Zira adak Allah’a verilmiş bir sözdür.
Sağlığımızın müthiş şifreleri sayfamda tüm bilgiler okuyun
100 gr hakiki tereyağına fındık kadar 3 adet çam reçinesi koyun bir tutam çam iğnelerinide içine koyun 60 derece sıcaklıkta fırında eritin karıştırın süzün soğusun kreminiz hazır
ağrıyan eklemlerinize kaslarınıza iyice ovarak sürün iyice yedirin ovun sürdüğünüz yerleri streçle sarın 2 saat dursun ağrıların gittiğini göreceksiniz kireçlenme siyatik eklem bel boyun ağrılarınızı gideriyor 20 gün kadar yapın ağrılarınızdan kurtulun
karaciğerinizide onarın sağlık kalıcı olsun şifa Allah tan saygılar m.ulaş
MÜTHİŞ YÖNTEMLE KREÇLENMENİZDEN EKLEM AĞRILARINIZDAN SİYATİĞİNİZDEN KAS AĞRILARINIZDAN BEL BOYUN AĞRILARINIZDAN KURTULUN M.ulaş
Sağlığımızın müthiş şifreleri sayfamda tüm bilgiler okuyun
100 gr hakiki tereyağına fındık kadar 3 adet çam reçinesi koyun bir tutam çam iğnelerinide içine koyun 60 derece sıcaklıkta fırında eritin karıştırın süzün soğusun kreminiz hazır
ağrıyan eklemlerinize kaslarınıza iyice ovarak sürün iyice yedirin ovun sürdüğünüz yerleri streçle sarın 2 saat dursun ağrıların gittiğini göreceksiniz kireçlenme siyatik eklem bel boyun ağrılarınızı gideriyor 20 gün kadar yapın ağrılarınızdan kurtulun
karaciğerinizide onarın sağlık kalıcı olsun şifa Allah tan saygılar m.ulaş