23 Haziran 2019 Pazar

SIHHATLI YAŞAMAK IÇIN ÖGUTLER

Yeyiniz, iciniz fakat israf etmeyiniz
Kur'anı Kerim
-Hastalikların anası cok yemektir-

Hz. Muhammed (A.S.)
Allah'i anarak, namaz kilarak yediklerinizi eritiniz, Ye-
mekten hemen sonra uyumayınız, kalbiniz kararır.
Hz. Muhammed (A.S.)
Sihhat içinde yasamanızı Allah (C.C.) sever-.
Hz. Muhammed (A.S.)
-Ey Allah'in kulları! Tedavi olunuz. Çünku Allah, her der-
din bir şifasını indirmiştir. Ihtiyarlık hariç

Hz. Muhammed (A.S.)
Allah'tan dünya ve ahiret seådeti isteyiniz-.
Hz. Muhammed (A.S.)

Allah'in öyle kulları vardır ki (onlari) savaş meydanların-
da ölmekten esirger. Onları sıhhat içinde yaşatip sihhat içinde
öldürür. Fakat onlara şehitlik rütbesi verir

Hz. Muhammed (A.S.)
Sihhat insan için gizli bir hükümdarlıktır. Bir anlık sikıntı
ise bir senelik ihtiyarlıktır

Dávüd (A.S.)
Sişmanlıktan kaçının. Çünkü şişmanlık vücudu bozar, has-
talik getirir. Ibádete karşı insar
tembelleştirlr-

Hz. Omer (R.A.)
Senede bir defa vücuttaki artik maddeleri dişan aici ser-
bet içmek kadin ve erkek üzerine bir vecibedir.
Hz Muhammed (A.S.)

Vucudunuzu temiz tutunuz ki Allah da sizi temizlesin
Taberóni ibnl Omer'den.
Zararlı şeyden az yemek, faydalı seyden çok yemekten da-
ha lyidir-

Hipokrat
Sihhath yaşamaniz için bol uvuyunuz, yararli işler yapiniz
ve sinirlenmeyiniz-.

Hipokrat
Açlık iláçtir, hastalik ise üst üste yemektir-.
Haris b. Kelde
Yediginizi hazmetmeden tekrar yemekten çekininiz
ibni Sina

Hekim, hasta, hastalik bir üclüdür. Hasta hekimi dinler, de-
diklerini uygularsa ikisi birleşip hastaliğı yener. Çünkü iki kişi
birleşirse tek kişiyi yener
Hipokrat
Açlık, ilim ve fesahat, oburluk ise cahillik ve ahmaklık yag-
muru yağdırır
Eflátun

Harun Reşid dört devletin ileri gelen tib alimlerinden dört
hekimi huzuruna davet ederek onlara:
Bana her hastaliğı şifaya kavuşturacak birer iláç söyleyi-
niz. dedi.

Hindistanlı hekim
Bana göre siyah helile içmek her hastaliga şifadır..

BİR ZAMANLAR BATI VE TEMİZLİK

Osman Çelik
BİR ZAMANLAR BATI VE TEMİZLİK
1500’lerde İngiltere’de insanların çoğu senelik banyolarını Mayıs ayında yapıtıkları için Haziran’da evlenirdi.
Gelinler vücutlarındaki kokuyu bastırmak için ellerinde çiçek taşırdı.
Banyolar içi sıcak suyla doldurulmuş büyük bir fıçıdan meydana geliyordu. Evin erkeği temiz suyla yıkanma imtiyazına sâhipti. Ondan sonra oğulları ve diğer erkekler, daha sonra kadınlar, sonra çocuklar ve en son olarak da bebekler aynı suda yıkanıyordu.
Tuvalet ihtiyacı için bir küçük fıçı bulundurulur, gece herkes bu fıçıda ihtiyacını giderir, sabaha doğru sokaklara dökülürdü. Bu pislikten korunmak için yüksek topuklu ayakkabıları yaptılar. 548 odalı Louvre sarayı yapıldığında içinde tuvalet yoktu. Hâlen yurtdışındaki tuvaletlerde teharet musluğu yoktur.
İlk Osmanlı elçisi Fransaya gitmişti. Fransa kral sarayında tuvâlet yoktu, ihtiyaç gidermek için sarayın bahçesi gösterilmişti ki, elçi kabul etmedi ve alelacele bezle bir yer çevirtti ve orada hâcetini giderdi.
Bu fransa Osmanlı beni adam yerine koydu ve ilk elçisini bana gönderdi diye bir ay ulusal itibar bayrsmı ilan etti.
Fotoğraf açıklaması yok.
Görüntünün olası içeriği: yazı

22 Haziran 2019 Cumartesi

"Minberimle evim arası cennet bahçesidir"(Hadisi şerif) Tabiki burada iki rekat namaz kılabilmek, duâ edebilmek çok değerli ve makbul. Onun için buranın halı renginin Allah'ın ve Resulünün sevdiği yeşil renkli halı ile döşenmiştir. Bir ömre hatırası:

Bir ömre hatırası:
Babusselamdan girerek koridoru takip edenler Efendimiz'in(s.a.v.) ve Hz.Ebu Bekir, ve Ömer (r.anhumâ) nin önünden geçerek selamlayip dışarı çıkarlar,ama makbul olan ziyarette,kabrin ayak ucu tarafında durmak ve yüz yüze olabilmektir.
Orada dikkatimi çeken;
Bazı hacılar babusselamdan çıkışında ki ayakkabı giyilen yerdeki yeşil haliflexler üzerinde namaz kiliyorlardi!
Sorduk neden burada naz kiliyorsunuz?
Cevap:
Bize yeşil halı üzerinde namaz kılmamız tavsiye edildi.!
Peki bunlar halı değil,haliflex,yeşil halının nerede olduğu size anlatılıp tarif ve tanıtım yapilmadimi?
Hayır yapılmadı.
Peki siz hangi şirketle geldiniz? Cevap: Diyanetle!!!
Ne kadar onlar adına üzüldük, hem de götürenler adına.
Onlara Eğer siz Hisar turizm in tecrübeli,bilgili,ilgili, hocalarıyla gelseydiniz,bu acınacak hallere düşmezdiniz.
Onlar hacı ve omrecilerini Türkiye'deki hac ve ömre seminerleri ile aydinlatip bilgilendirmeye başlıyorlar.
Burada her gün nereler ziyaret edilecekse oralarla ilgili teferruatlı malumatı bugün önceki sohbet toplantılarında veya gittukleri yerlerde yetkili ve tecrübeli Hatip hocaları vasıtasıyla bilgilendiriyorlar.
Bizde onlarla geldiğimiz ve aldığımız malumatlardan dolayı hem onlara hem Allah'a teşekkür ediyoruz.
Onlarla gelmesek,hac ve omrelerimizin kitabına uygun yapamiyacagimizi anlamış oluyoruz.
Haccın kitabını yazan İmamı âzam hz. Bile kendine rehber tutarak hac yaptıysa bizimde oraları iyi bilen anlatan hacı ve omrecisiyle ilgilenen rehberlere şiddetle ihtiyacımız vardır.
Daha önce yedi kere omreye giden sekizinci omresini bizimle Hisar turizm ile yapan bir hacı amcamizin (ismi bizde mahfuz)itirafı ne kadar manidardır.
Ben yedi kere omreye gittim,bu sekizincisi hepsine bedel oldu, çayca gidip yolca gelmişiz, bilinçsizce ve boşuna, demişti.!

Cahilin alâmeti altıdır:

Cahilin alâmeti altıdır:
1) Sebepsiz yere kızmak.
2) Faydasız konuşmak.
3) Verdiğini uygun olmayan yere vermek.
4) Dostunu düşmanını ayıramamak.
5) Sır tutmamak.
6) Herkese güvenmek.

Hz. Ali (k.v.)

21 Haziran 2019 Cuma

Kaplıcalarda aileler için kiralık dairelerimiz var 0506 389 99 91 afyon


Bir kez yalanını yakaladığın birinin bin kez doğrusunu sorgula Her yalana İnanırsan zekânı sorgula

Beşir Mübeşşir
Görüntünün olası içeriği: bir veya daha fazla kişi, gökyüzü, okyanus, yazı ve doğa

KURBAN FAZİLETİ İLE ALAKALI BÜYÜKLERİMİZİN MÜBAREK SÖZLERİ:1-İbrahim (A.s.) oğlu Hz. İsmaili kurban etmek gibi büyük bir imtihana tabi tutulmuştur.

KURBAN FAZİLETİ İLE ALAKALI BÜYÜKLERİMİZİN MÜBAREK SÖZLERİ:1-İbrahim (A.s.) oğlu Hz. İsmaili kurban etmek gibi büyük bir imtihana tabi tutulmuştur. Muhyiddini-arabi Hz.leri fütühatinda ve daha bir cok ekabir küsüfati sahihalarinda bu imtihani şöyle izah etmişlerdir. İbrahim (A.s) ta alemi ezelde kendisine bir evlad verildigi takdirde onu rızai ilahi için kurban edeceğini nezr etmiş bu nezrini alemi dünyada tekrarladıkdan sonra aradan gecen zaman icinde unutmuş. Hz. Mevlada kendisini ruya vasıtası ile ikaz buyurunca oğlu Hz. İsmail’e hitaben
قَالَ يَا بُنَيَّ إِنِّي أَرَى فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ فَانظُرْ مَاذَا تَرَى
Yavrum dedi ‘Ben rüyamda görüyorumki seni kesiyorum.bak artık sen ne dersin’.
Oğlu Hz. İsmail
قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِي إِن شَاء اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ
Ey babacıgım dedi ‘ne emir olunursan yap inşaAllah beni sabr edenlerden bulacaksin. muhakkakki açik bir bela ve parlak bir imtihandir’. ‘Ey yirminci asrın insanları vahşet devri diye vasiflandırılan o asırlarda bakınız itaatullahda olan müminler ne kadar medeni imişler şimdi böyle bir baba ve böyle bir oğlu nerede bulabilirsiniz’.