12 Temmuz 2020 Pazar

AHİR ZAMANDA GELECEK VE İNSANLARA HİZMET EDECEK OLAN KAVMİN FAZİLETİ Rivayet olundu. Efendimiz (s.a.v.) hazretleri, Ebû Hüreyre (r.a.) hazretlerine etmiş olduğu vasiyette buyurdular: -"Ey Ebû Hüreyre! Sana öyle kavimlerin yolu üzere olmanı tavsiye ederim ki, -"Allahü Teâlâ yeryüzü ehline bir azâb etmeyi murad ettiği zaman, onlara bakar; (onların yüzü suyu hürmetine) onlardan azabı çevirir. Ey Ebû Hüreyre, sana onların (tarikatını ve) yolunu tavsiye ederim." {Ruhü’-l Beyan Tercümesi C:2 S: 760-761-762}

AYASOFYA'NIN AÇILIŞININ MÜSLÜMANLARIN UYANIŞ VE BİRLİĞİNE VESİLESİ İÇİN ALLAH(cc)'A EN KALBİ DUYGULARLA DUA EDELİM VE ÇALIŞALIM

DİREKTEKİ PARMAK İZİ !! Fâtih Sultân Mehmed Hân Hazretleri, İstanbul'u fethetdikten sonra, ilk Cum'a namâzını Ayasofya'da kılmak için kilisenin derhâl câmiye çevrilmesini emretmişdi. Ordudaki ustalar kısa sürede Ayasofya Kilisesi'ni, kılıç hakkı olarak "Büyük Fetih Câmîi"ne çevirerek Cum'a namâzına hazırladılar.


Fâtih Sultân Mehmed Han Hazretleri toplanan cemaate;
- Aranızda ikindi namâzının sünnetini kaçırmayan var mı? Varsa cemaatin başına geçsin ve İmâmlığı yapsın" dedi.
Herkes birbirlerine ve büyüklere bakmaya başladılar.
Sultân'ın lalası da âlimlere ve sonra da Akşemseddin Hazretlerine bakdı. Herkesin başını yere eğdiğini gördü. Akşemseddin Hazretleri de başını öne eğerek;
- "Bir keresinde evime misâfir gelmişdi.
Misafiri kıramadığım ve meşgûl olduğum için ikindi vakti keraate girdi.
Hayâtımda sadece bir kez ikindi namâzımın sünnetini kılamadım" dedi. Akşemseddin'in Hazretlerinin bu sözü üzerine Fâtih Sultân Mehmed Hân;
-"Ben hayâtımda hiç ikindi namâzının sünnetini kaçırmadım" dedi.
Ayasofya'da kılınacak ilk Cum'a namâzında İmâmlığa Fâtih Sultân Mehmed lâyık görüldü.
Kuşatma esnasında bile ikindi namâzının sünnetini kaçırmamışdı.

Fâtih Sultân Mehmed Hazretleri, Tekbîr getirip namâza durmasına rağmen az sonra sağına soluna selâm vererek namâzını bozdu.
Tekrâr namâza durduğu hâlde yine sağa sola selâm vererek namâzdan çıkdı. Üçüncüsünde ise, tekbîr getirdikten sonra Cum'a namâzını kıldırmaya başladı.

Cemaatden bazıları:
"Padişâh büyük kibre girdi o yüzden namâzı başlatamadı" diye düşündüler.
Namâz kılındıktan sonra namâzı neden bozduğunu sordular. O da:
-"İstedim ki namâz sırasında bana ve bütün cemaate Kâbe-i Muâzzama görünsün.
Kâbe'nin önünde namâz kılalım.
Bu niyetle namâza durduğumda birinci ve ikinci Tekbîrlerde Kâbe görünmedi.
Fakat üçüncüsünde Kâbe gözümün önünde belirdi" dedi. Bunun sebebini Akşemseddin Hazretleri'ne de sordular.!
O da bu hâdiseyi şöyle anlatdı;
-"Padişâhımız üç defâ Tekbîr getirdi.
Birinci tekbîrde bakdım ki, Ayasofya'nın yönü kıbleye bakmıyor.
İçimden "İnşâ-Allâh bir yanlış yapmayız" dedim.
İkinci kez tekbîr getirdi, tekrâr namâzı bozdu, ancak; namâzı bozduğu için sevindim.
Üçüncü tekbîrde yine içimden:
"İnşâ-Allâh namâzını bozar" dedim.
Fakat o an bana manevî âlemde cemaatin en arka safı gösterildi.
Bu safta, bir kişilik yerin eksik olduğunu gördüm.
Bir an bakdım ki;
Hızır Aleyhisselam, o bir kişilik yere doğru gelirken direğe parmağını sokdu ve Ayasofya'nın yönünü kıbleye doğru çevirdi.
Ondan sonrada eksik safa geçerek namâza durdu.

Böylece Padişâhımız üçüncü kez tekbîr getirdikten sonra Kâbe'yi tam karşısında gördü, bir daha selâm vermedi ve böylece fetihden sonraki ilk namâz kılınmış oldu" dedi.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2206126722783493&id=100001585612381

Karaman'ın koyunu sonra çıkar oyunu.

Görüntünün olası içeriği: bir veya daha fazla kişi, şunu diyen bir yazı 'İbni Ömer r.a şöyle dedi: Resûlullah s.a.v, Efendimiz başın bir kısmını tıraş edip bir kısmının (perçem olarak) bırakılmasını yasakladı. 'Kafirlerin Saç Modasından Uzak Olalım inşallah (Buhârî, Libâs 72; Müslim,) Resûlüllah a.s buyurdular ki; kim hangi millete-kavme-dine benzerse onlardandır.. { Hakiki mü'minlere benzemek niyazıyla..}'

"İmâm-ı Şâfî rahmetullâhi aleyh buyurduki "şarkı batıla benzeyen çirkin bir iştir.onu ancak sefih (beyinsiz)olanlar dinler.onların şahitliği kabul olmaz.şarkı haramdır.onu zındıklar keşfettiler" karaciğer temizliği


Paylaşımlarımızla ilgilenin, okuyup bilgilenin, takip edip neticede,sağlam itikat amel sahibi olun ve kurtulun!

Allahu Teâlâ (c.c) dört kimseyi dört şey için delil sayar, huccet tutar: 1- Zenginlere Süleyman Peygamber (a.s) Delil Getirilir:Zengin der ki:– Zenginlik, beni sana ibadetten aldı. Allahu Teâlâ (c.c) şöyle buyurur:–Sen Süleyman’dan daha zengin biri değildin. Ama zenginliği onu ibadetimden almadı. 2- Kölelere Yusuf Peygamber (a.s) Örnek Gösterilir:Köle der ki:– Ben köleydim. Bu kölelik sana ibadete engel oldu. Allahu Teâlâ (c.c) şöyle buyurur:– Yusuf da köle oldu. Ama kölelik onu bana ibadet etmekten almadı.. 3- Fakirlere İsa Peygamber (a.s) Örnek Gösterilir: Fakir der ki:– İhtiyacım sana ibadetten beni aldı..Allahu Teâlâ (c.c) sorar:– Sen mi daha çok muhtaçtın yoksa İsa mı? Fakirliği, İsa’yı bana ibadetten almadı.. 4- Hastalara Eyyûb Peygamber (a.s) Örnek Gösterilir: Hasta der ki:– Hastalık beni sana ibadetten aldı..Allahu Teâlâ (c.c) sorar:– Senin hastalığın mı zordu yoksa Eyyûb’ün hastalığı mı? Hastalığı, onu bana ibadetten almadı..Kısaca ifade etmek gerekirse, Allah (c.c) katında hiç kimsenin beyan edecek bir özrü kalmaz. Tembîhü’l- Gâfilîn / Ebu’l-Leys Semerkandî..ihya.