1 Ekim 2020 Perşembe

SADAKA imam suyuti (k. S) BUYURDULAR; Sadaka Fakire Verilirse 10 Misli Ama Ve Acize Verilirse 70 Misli Yakın Akrabaya Verilirse 100 Misli Ana Babaya Verilirse 10.000 Misli Talebe Ve Alime Verilirse 1000.000 Misli Olarak Mukabele Eder.

 Salih evlat yetiştiren bunun faydasını öldükten sonra da görür mü?

CEVAP
Elbette görür. Müminlerin ihlasla yaptıkları iyi işlerin sevapları kıyamete kadar onların amel defterlerine yazılır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(İnsan ölünce amel defteri kapanır. Ancak şu üçü bundan müstesnadır: Sadaka-i cariye, faydalı ilim ve kendisine dua eden salih evlat bırakan.) [Buhari]


K.S : “Yâ ma‘şera’l-İslâmi! Hel tezunnûne en yüfterâ ve yükzebü alâ Ashâbi Rasûlİllâhİ (s.a.v.) ve nahnü ahyâün!”

 Ehl-i Sünnet Hanefi

....... Bir Allah cc. Dostu : Şîa’nın Ashâb-ı Kiram (r.anhum) hakkındaki bozuk ve sapık görüşlerine karşı Müslümanları şöyle ikaz buyurmuşlardır: “Yâ ma‘şera’l-İslâmi! Hel tezunnûne en yüfterâ ve yükzebü alâ Ashâbi Rasûlillâhi (s.a.v.) ve nahnü ahyâün!” . Meali: Ey İslâm cemaati! Biz hayatta olduğumuz müddetçe Rasûlüllah’ın ashâbına iftira ve yalan isnat edilebileceğini mi zannediyorsunuz?” (Böyle bir zanna kapılmayınız. Çünkü biz, Ehl-i Sünnet cemaati hayattayız.)

Kış Geldi Çok Şükür..! İnsanlar Mahrem Yerlerini Kapatır Artık..!

 

41d
 

Günde 5 vakit namazında 40 defa Fatiha’yı okuyan biri 70 senelik ömründe bir milyon defa Fatiha suresini okur da bıkmaz. Hatta ölürken çocuklarına beni fatihasız bırakmayın der. Hatta mezar taşına “ruhuna Fatiha” diye yazdırır. İşte Hz.Kur’an böyle bir kitaptır.

 Allah'ım bizi şeytanın ve onun dostları olan Kafir ve Münafıkların şerrinden muhafaza eyle...

Arazİ ekİlmek üzere bellİ bİr ücretle kİralanmIşsa, zekâtI yanİ öşrü kİracI (müste’cİr . kiralayan) tarafIndan ödenİr.

 Ehl-i Sünnet Hanefi

...... Arazi ekilmek üzere belli bir ücretle kiralanmışsa, zekâtı yani öşrü kiracı (müste’cir / kiralayan) tarafından ödenir. Eğer arazi, yarıcılık (ortaklık / müzâraa) usûlü ile kiralanmışsa, mal sahibi ve mahsulü eken kişi, hisselerine düşen mahsulün zekâtlarını (öşürlerini) ayrı-ayrı verirler. Yani, arazî mahsullerinin öşrünü, arazi sahibi değil, ürünün sahibi verir. Bu itibarla mal sahibi hiçbir karşılık beklemeden tarlasını ekilmek üzere başka birisine verirse, çıkan mahsulün zekâtını eken şahıs öder.

Ey Rabbim! ................... Mal verdiğinde benden mutluluğumu alma. Kuvvet verdiğinde aklımı alma. Makam mevki verdiğinde tevazumu alma. Tevazu verdiğinde izzetimi alma. Kudret verdiğinde affımı alma. Başarı verdiğinde hırsımı alma. Sıhhat verdiğinde imanımı alma. Ben seni unuttuğumda Sen beni unutma. ...Amîn

 

Namaz Cenâb-ı Hakk'a ve Peygamber Efendimiz'e imandan sonra İslâmın şartlarının en büyüğü ve en mühimmi namazdır. Namaz îmânın alâmetidir. 1 Namaz Cenâb-ı Hakk'a ve Peygamber Efendimiz'e imandan sonra İslâmın şartlarının en büyüğü ve en mühimmi namazdır. Namaz îmânın alâmetidir. Bütün ilâhî dinlerde namaz ibâdeti vardır. Namazın farzları onikidir. Namazın dışındaki farzlarına şart, içindeki farzlarına ise rükün denir. 2 Namazın Şartları Namazın Rükünleri 1. Hadesten tahâret, Namazın Şartları ve Rükünleri Namazın Şartları Namazın Rükünleri 1. Hadesten tahâret, 1. İftitah tekbiri, 2. Necâsetten tahâret, 2. Kıyam, 3. Setr-i avret, 3. Kıraat, 4. İstikbâli-i Kıble, 4. Rukû, 5. Vakit, 5. Secde, 6. Niyet. 6. Kaade-i Ahîre.

 3 Hadesten Tahâret Namazın şartlarından birincisi hadesten tahârettir.

Hades iki kısımdır:Küçük hades: Abdesti olmamaktır. Büyük hades: Cünüb olmak, ayrıca kadınların lohusa veya hayızlı (aybaşı hâli) olmasıdır.Kadın olsun erkek olsun; namaz kılacak kimselerin abdestsiz ise abdest alması, cünüp ise gusletmesi yani bütün vücutlarını yıkamaları şarttır. Kadınların da lohusalık ve aybaşı hallerinden sonra da gusletmeleri farzdır.

4 AbdestAbdest, belli organları usûlüne göre yıkamaktan ve meshetmekten ibâret dinî bir temizliktir. Pek çok ibâdet abdestsiz yapılamaz. Meselâ: Abdestsiz bir kimse namaz kılamaz, Kâbe'yi tavaf edemez, Kur'ân-ı Kerîme el sûremez. Abdestsiz olduğunu bildiği halde namaz kılan dinden çıkar.

5 Abdestin Farzları 1-Yüzünü yıkamak,
2-Kollarını (dirsekleriyle beraber) yıkamak,3-Başının dörtte birini meshetmek, yâni elini su ile ıslatarak başına sürmek,4-Ayaklarını (topuklarıyla beraber) yıkamak.

6 Abdestin Sünnetleri Niyet etmek, Eûzü ve Besmele ile başlamak,
Evvela ellerini bileklerine kadar yıkamak,Misvak kullanmak,Bir âzâ kurumadan diğerini yıkamak,Ağzına ve burnuna üç kere su vermek,Kulağını meshetmek,Parmaklarını hilâllemek; yâni bir elin parmaklarını diğer elin parmakları arasına geçirip çekmek,Âzâları üçer kere yıkamak,Başını kaplama meshetmek,Abdesti tertip üzere almak; yâni abdest âzâlarını sırasıyla yıkamak,El ve ayaklarını yıkamakta parmak uçlarından başlamak.

7 Abdestin Mekruhları Sağ el ile sümkürmek,
Abdest âzâlarından birini üç defadan fazla veya eksik yıkamak,Suyu yüzüne çarpmak,Güneşte ısınmış su ile abdest almak.Suyu çok az kullanmak veya israf etmek,Abdest alırken konuşmak,Sünnetlerini terk etmek,

8 Abdesti Bozan ŞeylerÖnden ve arkadan çıkan idrar, kan, meni, gaita gibi necasetlerVücuttan kan, irin ve sarı su akmak,Ağız dolusu kusmak,Delirmek,Sarhoş olmak,Bayılmak,Arkadan yel çıkmak,Yan yatarak veya iki ayağını yana çıkarıp oturağı boşta kalacak şekilde veya bağdaş kurarak oturup uyumak. (Oturağı yere tamamen yerleştirmek suretiyle uyumak abdesti bozmaz)Namaz içinde başkası işitecek derecede gülmek,Dişlerin arasından çıkan kan, tükürükle müsâvi veya tükürükten fazla olmak.Kan tükürükten az olduğu zaman, abdesti bozmadığı gibi, traş olmak, tırnak kesmek de abdesti bozmaz.

9 ABDESTİN ALINIŞIEller bileklere kadar yıkanmalıdır. Yıkanırken bir elin parmakları, diğer elin parmakları arasına geçirilerek hilallenir. Yüzük varsa, oynatılarak altına su geçmesi temin edilir.

10 Misvak kullanmak abdestin sünnetlerindendir
Misvak kullanmak abdestin sünnetlerindendir. Misvak sağ ele alınır, serçe parmağın üstünden geçirilir, başparmakla altından tutulur. Islatılarak ağzın sağ tarafından başlanır, dişlere enine sürülür.Ağıza, dolusunca sağ elle su alıp çalkalanır. Yalnız oruçlu olanlar, boğazlarına kaçmaması için ağızlarına suyu dolu dolu almazlar.Buruna su sağ elle verilir, Sol elle temizlenir. Oruçlu olanlar buruna suyu çok hızlı çekmezler.

11 Yüzde yıkanacak yerler; başın ön kısmında kıl bitimi yerinden itibaren çene altına kadar olan ve iki kulak yumuşağı arasında bulunan kısımdır.Sağ avuca su alınıp, dirseğe doru akıtılır. Kol sol elle dırseklere kadar ovulur. Bölece hiç kuru ver bırakılmaz.Diğer kolda aynı şekilde yıkanır.Sağ el ıslatılır, başın ön tarafına kıl bitminden itibaren konulup, ıslak elle mesih yapılır

12 Sol elin serçe parmağı ile sağ ayağın parmak araları, küçük parmaklardan başlamak suretiyle hilallenir ve ayağın tamamı yıkanır. Su topuğun üst tarafından iki tarafa çıkık olan kemiklere kadar ulaştırılır.Baş ve işaret parmakları hariç, diğer üç parmağın dışıyla boyun mesh edilir. Eller öne doğru çekilir-ken, çene altına doğru değil, kulak altından yüze doğru getirilir.Kulakların içi işaret parmakları ile, arkası da başparmağın içi ile meshedilir.

13 NAMAZIN KILINIŞIGözler secde yerine bakıyor. Ellerin içi kıbleye dönük, başparmak kulak yumuşağına değiyor. İki ayak birbirine paralel, ayaklar arasında 4 parmak sığacak kadar mesafe var.Gözler secde yerine bakıyor. Eller göğüs hizasında, parmak uçları omuz hizasını geçmiyor.

14 Kıyam. Gözler secde yerine bakıyor
Kıyam. Gözler secde yerine bakıyor. Eller göbek altında bağlanmış vaziyette. Sağ elin küçük parmağıyla başparmak, sol elin bileğini halka gibi kavramış şekilde. İki ayak arası 4 parmak kadar açık ve birbirine paralel.Gözler secde yerine bakıyor. Eller göğüs üstünde ve sağ el sol elin üzerinde.

15 Rükü. Gözler iki ayak ucuna bakıyor
Rükü. Gözler iki ayak ucuna bakıyor. Baş ile arka aynı hizada, sırt düz vaziyette ve yere paralel durumda. Bacak ve kollar gergin. Parmaklar açık, sıkıca dizkapaklarını kavramış vaziyette.Gözler iki ayak ucuna bakıyor. Baş ile sırt aynı hizada olmayıp, baş daha yukarda. Parmaklar, araları kapalı olarak hafiften dizkapakları üzerinde.

16 Secde. Baş iki el arasında. Alın ve burun yere değiyor
Secde. Baş iki el arasında. Alın ve burun yere değiyor. Parmaklar kıbleye doğru. Dirsekler yere değmiyor ve vücuda yapışık değil. Karın, oyluklardan ayrı .Ayak parmakları kıbleye dönük, topuklarAlın ve burun yere değiyor. Baş iki el arasında, parmaklar kıbleye doğru. Dirsekler yere değiyor ve vücuda yapışık," oyluklar da karna bitişik vaziyette. Ayakların üstü yere gelmiş şekilde ve her iki ayak sağa yatık.

17 Ka'de. Gözler oyluklara bakıyor
Ka'de. Gözler oyluklara bakıyor. Eller oyluklar üzerinde, parmaklar kendi halinde. Sol ayak yatık ve üzerinde oturulmuş. Sağ ayak dik ve başparmağı kıbleye dönük.Ka'de. Gözler oyluklara bakıyor Eller oyluklar üzerinde, parmaklar kendi halinde Her iki ayak sağa çıkarılmış, sol ayak üzerine değil, yere oturulmuş vaziyette

18 Selam. Eller oyluklar üzerinde, parmaklar kendi halinde
Selam. Eller oyluklar üzerinde, parmaklar kendi halinde. Sağ ayak dik, başparmak kıbleye dönük. Baş sağa çevrilmiş ve gözler omuza bakıyor. Aynı şekilde sol tarafa selam verilir.Selam. Eller oyluklar üzerinde, parmaklar kendi halinde.' Her iki ayak sağa çıkarılmış vaziyette. Baş sağa çevrilmiş ve gözler omuza bakıyor. Aynı şekilde sola selam verilir.