22 Ocak 2021 Cuma

guatr için Quattırına günde 3 defa


Her defasında bir çay kaşığı udi hindi tozu at ağzına ardından 3 yudum su iç yut.400 qram udi hindi tozu bitene kadar
Günde iki defa yoğurt otu kürü
Zencüfil suyu 30 ml
İki defa
Tehran Turqutlu

"Bir maymunun önüne muz ve para koyarsanız muzu seçer, parayla çok daha fazla muz alabileceğini bilmez. Gerçek hayatta insanlara hazır iş mi? Yoksa kendi işini yapmak mı ? teklifi sunulduğunda çoğu hazır memuriyeti sever. Çünkü girişimciliğin daha fazla para kazandıracağını bilmezler. Jack Ma (Aliexpress Kurucusu)

 Senle beraber kabre girecek bir namaz kıl!

İbadetlerin seninle beraber kabrinede gelsin

BEYTÜLMALA RİAYET , KOPUK YULARIN HESABI Hz.Ömer vefatından bir sene sonra oglu Abdullah (RA) babasını rüyasında görmüş ve mescide gelerek gördügü rüyayı anlatmış. " Dün akşam babamı -ölümünden ancak bir sene sonra - rüyamda görebildim. Halbuki babamı rüyamda görebilmek için her akşam dua ediyordum ; ancak dün akşam müyesser oldu . Babamın rengi degişik bir haldeydi " Sevgili Babacıgım ! Mübarek yüzünün rengi neden böyle oldu ? " diye sordum . Babam da " Oglum , yeni kurtuldum ; şimdiye kadar hesap ile meşgul idim . Çünkü hesapların biri bitiyor ,digeri başlıyordu . Nihayet hesap , sadaka develerinin bir yularına gelmişti. O eskimiş yular bir çok yerinden baglanmış , artık deveye baglanacak hali kalmadıgından atmıştım. HZ.Allah : "O YULARI NEDEN ATTIN MÜSLÜMANLARIN MALLARINI HEDER ETTİN ." diye .sordu, dedi. (4.2.2004 Fazilet Takvimi)


DİLPASI VE AĞIZ SAĞLIĞI TEDAVİSİ

 

DİLPASI VE AĞIZ SAĞLIĞI TEDAVİSİ
sağlığımızın müthiş şifreleri m.ulaş
Evde ve iş yerlerinizde kullandığınız diş fırçalarının belli bir ömrü vardır. Mutlaka fırçaların belli aralıklarla değişmesi gerekmektedir.
Diş fırçanızı seçerken yumuşak dokulu dil temizleyicisi olmasına dikkat edin.
Dişlerinizi fırçaladığınız zaman dilin yüzeyini de günde bir temizlenmesi gerekir.
Tuzlu gargara ağız ve diş sağlığını korur.
Sigara, alkol ve kafeinli içecek tüketmemeye özen gösterin.
Özellikle sigara ve kafeinli içecek kullandıktan sonra bol su için.
Dişlerinizi fırçalamadan yatmayın.
Karbonat
Ağızdaki ph seviyesinin normale dönmesine yardımcı olur. Karbonat ve limon suyunu karıştırıp ağzınızı bu karışım ile ovabilirsiniz.
Tuz
Bir bardak ılık suyun içine bir çorba kaşığı tuz ekleyin ve tüm ağzınızı bu su ile durulayın. Tuz dil yüzeyindeki bakterilerin yok edilmesine yardımcı olacaktır.
Zerdeçal
Bir çay kaşığı zerdeçal ve birkaç damla limon suyunu karıştırın. Diş fırçası ile dilinizin üstüne hafifçe uygulayın. Ağzınızı bol su ile durulayın.
Neem Yaprağı
Antibakteriyel özelliklere sahip olan neem yaprağını dil pasından kurtulmak için kullanabilirsiniz. Birkaç tane neem yaprağını ağzınızda çiğnemeniz yeterli olur.
Probiyotikler
Bağışıklık sistemimizi güçlendiren ve ağızdaki mikroplarla savaşan probiyotikler, dil pasını önleyerek dil yüzeyindeki iltihabı azaltmaya ve vücutta birikmiş mikropların yok edilmesini sağlar.
Probiyotiklerden yeterli miktarda alabilmek için her gün öğle yemeklerinden sonra yoğurt yiyebilir veya probiyotik kapsüllerden kullanabilirsiniz.
Yoğurt dengeli beslenme programına uymak için doğal bir gıdadır.
Gliserin
Ağız içinde birikmiş bakterilerin yok edilmesini sağlayan gliserin dil pasıyla savaşmada etkili bir çözümdür.
Dil pası için etkili ve sürekli bir çözüm önerisi istiyorsanız gliserinden günde bir kez, dil pası çok fazla yayılmışsa günde iki kez kullanmalısınız.
Yapmanız gereken tek şey dişlerinizi fırçaladığınızda gliserinden 3 damla fırçaya damlatmanız yeterli olacaktır. En az 2 dakika boyunca fırçaladıktan sonra ağzınızı ılık suyla iyice durulayın.
Hindistan Cevizi Yağı
Antibakteriyel özelliği sayesinde ağızda biriken tüm bakterileri yok eder. Tek yapmanız gereken kaliteli, organik Hindistan cevizi yağı markasını tercih etmenizdir. alıntıdır

Halife Hârunü'r Reşid'in Fransız kralına gönderdiği çalar saat meselesini Avrupalılar herhâlde unutmamışlardır.

 Ehl-i Sünnet Hanefi

................ Halife Hârunü'r rReşid'in Fransız kralına gönderdiği çalar saat meselesini Avrupalılar herhâlde unutmamışlardır. Müslümanlar bu acayip aleti keşfedecek kadar yükselmiş; Fransız kralı Şarlken ise içinde şeytan var diye korkarak semtinden kaçacak kadar gülünç duruma düşmüştür...Dini Tamir Davasında Din Tahripçileri, Ahmed Davudoğlu. Sayfa 47

Mazlum Sultan Vahdeddin Han sürgüne gönderilirken gerçekleşen, onun kişiliğini, namusunu gösteren bir hadise. Ülkesini terk etmek zorunda bırakılan Vahdeddin Han, yola çıkma hazırlıkları yapmaktadır. Bir sehpa üzerinde el yazması, avuç içi kadar bir Kur'an-ı Kerim görür.Ve kalfaya sorar: - Bunu kim getirdi ? - Efendim... Ben saraydan çıkarken göğsüme sakladım.Yolda okumak için. - Bu yaştan sonra bana hırsız mı dedirteceksiniz ? Bu Kur'an sarayın malı.Derhal geri gönderilecek. Saraya teslim edilecek.Ve teslim edildiğine dair makbuz da bana getirilecek. Hain kim ? İstese hazineden rahatlıkla alabileceği altınları, elmasları bırakın, avuç içi kadar Kur'an'ı almayıp "Benim değil milletin malıdır" diyen; kefeni bile borçla alınan Sultan Vahdeddin mi ? Tarih elbet bir gün Sultan Vahdeddin Han'ı azat edecek ve kim gerçek, kim sahte kahraman yazacaktır...

 


Hadis-i Şerif : “Hakkı söyleyin

 

................... Hadis-i Şerif : “Hakkı söyleyin, korkmayın! İnsanların korkusu sizi hakkı söylemekten men etmesin! Hakkı söyleyin, çünkü hakkı söylemek, ecelinizi size yaklaştırmadığı gibi, rızkınızı da sizden uzaklaştırmaz.” ...(Et-Terğib Ve’t-Terhib)


.Cuma hutbesi hakkında diyanet işleri başkanlığının 1954 yılında göndediği bir tamim çok kıymetli ve ibretli hükümler ihtiva ediyor.

 

........Cuma hutbesi hakkında diyanet işleri başkanlığının 1954 yılında göndediği bir tamim çok kıymetli ve ibretli hükümler ihtiva ediyor.. İslamın esaslarını ve sünnete riayet hususunu ne güzel ifade ediyor.. Mutlaka okuyup bu temel bilgiye sahip olmak lazım..
DİYANET İŞLERİ REİSLİĞİ
Yazı işleri ve Evrak Müdürlüğü
Kasım 1954
Sayı: 27785
….Valiliğine
….Kaymakamlığına
Aksine hareket edenler hakkında kanuni muameleye tevessül olunacağı ta’mimen tebliğ olunur.
Diyanet işleri Reisi
Eyup Sabri Hayırlıoğlu
İmza
1- Camii şeriflerde yüksek yerde yazılı ismullah ve Resulü Ekrem ile Cihârıyari Güzin vesâir aşere-i mübeşşereden ashâbı kiramın esmâ-i Şerifelerinden mâada cemaatın huzuruna mâni olabilecek kıble cihetindeki bilumum levhaların kaldırılıp namazda cemaatın gözlerine ilişmeyecek yan tarafa konması lazımdır.
2- Müezzinlerin gerek okuduğu ezan ve ikamette ve gerek imamın sesini işitmeyen cemaate tebliğlerinde Lafza-i Celâlin hemzesini ve lâm’ını fazlaca çekerek tağanni ve lahn yapmamaları lazımdır.
3- İmam selam verdiğinde, müezzinler yalnız:
ا للَّهُمَّ اَنْتَ السَّلاَمُ وَ مِنْكَ السَّلاَمُ ، تَبَارَكْتَ يَا ذَالْجَلاَلِ وَالْإِكْرَامِ
Okurlar. Eğer namazların sonu ise müezzin cehren üç defa (istiğfar) getirdikten sonra.
عَلَى رَسُولِنَا صَلَوَاتٌ
Der ve akabinde de cehren salât-i münciyeyi okuyabilir.
Bundan sonra da :
سُبْحَانَ اللهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لاَ اِلَهَ اِلاَّ اللهُ وَاللهُ أَكْبَرُ. وَ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ الْعَلِىِّ الْعَظِيمِ
Okurlar. Cemaat dahi gizlice (âyetül kürsi) yi okuduktan sonra tesbih ve tahmid ve tekbirleri okumaları
için yüksek sesle müezzinler :
سُبْحَانَ اللهِ
Ba’dehu :
الْحَمْدُ لِلَّهِ
ve ba’dehu:
اللهُ أَكْبَرُ
Diye okumaları lazımdır. Başkaca ilâveler yapmaları doğru değildir.
4- Bundan sonra yine müezzin, cemaatten bilmeyenlere telkin ve imamın duâsına mukaddime olmak üzere yalnız :
لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ . لَهُ الْمُلْكُ وَ لَهُ الْحَمْدُ يُحْيِى وَ يُمِيتُ وَهُوَ حَىٌّ لاَ يَمُوتُ. بِيَدِهِ الْخَيْرُ. وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْئٍ قَدِيرٌ.
Diye cehren okurlar. Başkaca âyeti kerime veya sâir duâlar okumaları doğru değildir.
5- İmam duâ ederken müezzinlerin : (âmin, âmin) diye türlü tağanni ve bağırmaları ve hep birden :
وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
Demeleri doğru değildir. Yalnız imamın duâyı ikmal ettiğini tebliğ için müezzinlerden biri:
وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ . اَلْفَاتِحَه
Der.
6- Herhangi camide müezzin ve camiin minaresi taaddüt ettiği takdirde etraftaki Müslümanlara işittirmek için müezzinler münâvebe suretiyle minarelerin hepsinde beş vakitte ezan okumaya memurdurlar.
Minarelerin bir kısmında ezan okunup da diğerlerini terk etmeleri doğru değildir.
7- Böyle camilerde müezzinlerin kâffesi beş vakit namazda cemaatle namaz kılmaları şarttır. Mazereti bulunanlar, müezzinbaşından mezuniyet alabilirler.
8- Müteaddit müezzinleri bulunup da namaz vakitlerinden hâriç vakitlerde Müslümanların namaz kılmalarına açık bulundurulan camilerde münâvebe suretiyle müezzinlerden lâ-akal birinin câmi içinde dâima beklemesi lazımdır.
9- Müezzinler ve kayyımlar bulundukları camiyi her gün süpürmeleri ve tozdan, topraktan, çamurdan temizlemeleri ve müteaddit müezzin ve kayyımların bunu münâvebe suretiyle yapmaları lazımdır.
10- Müezzinlerin, bazı küçük çocukların ve büyük kimselerin camide Kur’an okuyarak dilencilik etmelerine mâni olmaları lazımdır.
11- Camide hatimde veya mevlid ve hafız cemiyetleri gibi topluluklarda hafızlar tarafından okunan aşr-ı şerifin nihâyetinde cumhur yapmalarını yani hep bir ağızdan istiâzesiz :
وَ اُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
Misilli âyetin nihayetini kırâat etmelerini men etmek, müezzinlerin vazifelerindendir.
Camilere konulan renkli elektrik ampulleri kaldırılacaktır.
(İmam ve Hatipler hakkında)
12- Hutbe, İslâmi ve ahlâki mev’ize olduğundan, Hatipler hutbeyi teganni ile okumaları memnudur.
13- Hutbe, Tahmid ve Tevhid ve Tasliye ve Ashâbı Kirâm ve Cihârıyâri Güzin hazerâtına tarziyeden sonra okunan âyeti kerime ve Hadisi şerifin mazmununu mev’iza olarak muhtasaran ifade etmekten ibarettir. Binâenaleyh, iki hutbe arasını bundan başka sözlerle fasl etmeleri memnudur. Hutbe, muhtasar olacak ve namazda zam olunan âyet veya sure de pek uzun değilse de mümkün mertebe uzunca okunacaktır.
14- Hutbe esnâsında cemaatın, ağızlarından hiçbir kelâm veya duâ söylemeyip, mücerred hutbeyi dinlemelerini sağlamak için Hatibin, cemaatle dünya kelâmı konuşması ve cemaatın ÂMİN demesine sebep olacak : (Allah cümlemizi gafletten uzak tutsun) gibi sözleri söylemesi câiz değildir.
15- Hatibin, hutbesini ve vâizlerin va’zlarını cemaatın iyice dinlemelerini sağlamak için camiye konulmuş olan hoparlörü, minbere ve va’z kürsüsüne koymak câiz ise de, hoparlörün, bozuluvermek ve cereyanın kesilivermek ihtimâline karşı bu takdirde mücerred hoparlörün ilettiği imamın sesi ile iktidâ eden cemaatın şaşırmış ve namazlarının da fesâdına müncer olmuş bir halde ulunacaklarından, Hoparlörün mihrâba konması, sûret-i kat’iyyede memnudur. Şâyet imamın tekbir ve tesmii duyulamıyacak derecede cemaat kesreti olursa, icâbına göre müezzinlerden biri, veya daha uzaktan diğerinin inzimamıyla, diğeri dahi iblâğ vazifesini görürler.
16- İmamların, sabah namazından sonra sûre-i Haşrin âhirinden üç âyet okumaları sünnet-i Nebeviye’dir. Bunu ziyâde etmek ve alel-husus bazı imamların yaptığı gibi diğer mukaddem surelerden âyetler ilâve etmeleri doğru değildir.
Sure ve âyetlerin tertibi tevkifidir. Namazda bir rek’atte okuduğu sure veya âyetten sonra diğer rek’atte mukaddem sure veya âyeti okumak nasıl kerâhet ise, namaz hâricinde dahi bu tertibe riâyet etmemek kerâhettir.
Aslı gibidir. Balıkesir müftülüğü
07.12.1954