19 Nisan 2019 Cuma

ZEMZEM SUYU HER DERDE DEVADIR

ZEMZEM SUYU HER DERDE DEVADIR

Zemzem ne niyetle içilirse onun içindir. Şifa bulmak için içersen Allâhü Teâlâ sana şifa verir, bir şeyden Allâh’a sığınmak için içersen Allâhü Teâlâ seni korur, susuzluğunu gidermek için içersen susuzluğunu giderir.” (Hadîs-i Şerîf, Hâkim, el-Müstedrek)

Zemzem kuyusu Makam-ı İbrahim’in güney tarafındadır. Cebrâil (a.s.)’ın Hz. İsmail ve validesi Hz. Hacer için  açtığı sudur.

O tarihten itibaren Mekke mamur olmağa başladı. Cürhüm kabilesi oraya yerleşti. Cürhümlüler Kâbe-i Muazzama’ya ve Harem-i Şerîfe saygıda kusur edinceye kadar Mekke sakinleri onun suyundan istifade etmeye devam etti. Sonra onun yeri kayboldu ve bilinmez hâle geldi. Hz. Peygamber (s.a.v.) doğmadan evvel dedesi Abdülmuttalib rüyasında Zemzem’in yerini görüp kazdı ve suyu çıkardı.

Ezrakî, Ahbâr-ı Mekke kitabında der ki: “Ben kuyunun içinde, tabanında namaz kıldım. Onun üç kaynağı var. Bir kaynak Hacer-i Esved Rüknünden, bir kaynak Ebu Kubeys ve Safa tarafından biri de Merve tarafından geliyor.

Fazîletine dâir gelen pek çok Hadîs-i Şerîfden bazıları:

“Zemzem suyu her derde şifadır.”

“Münafıklarla bizi ayıran alâmet; onlar Zemzem’den doyasıya içemezler.”

“Zemzem suyu, içildiği şey içindir.”

“Zemzem suyuyla cehennem ateşi bir kulun karnında birleşmez.”

“Yeryüzündeki suların en hayırlısı Zemzem suyudur.”

Hz. Ebû Zer (r.a.), on altı gün on altı gece, yanında başka azık olmadığı hâlde Kâbe ile Zemzem arasında kaldı. Resûlullah Efendimiz (s.a.v.) Ebû Zerr’e (r.a.) “O (zemzem) doyuran bir yemektir.”; başka bir rivâyette “O hastalığa karşı şifadır.” buyurdular..

Abdullah b. Mübarek (rh.): “Ey Allâh’ım, Şüphesiz senin Peygamberin ‘Zemzem suyu, içildiği şey içindir, buyurdu. Ben onu kıyâmet gününün susuzluğu için içiyorum.’ demiştir.

İnsanların bu suyu teberrük için uzak yerlere taşıması, âdet hâline gelmiştir. Hz. Âişe zemzem suyunu şişelerle taşımış ve: “Resûlullâh (s.a.v.) kap ve kırbalar içinde taşır, onu hastaların üstüne serper ve içirirdi.” demiştir.

zemzem-ic3a7erken-okunacak-dua-zemzemzam-zam-water-zem-zem-suyu-ic3a7erken-okunacak-dua

ZEMZEM DOYASIYA İÇEMEMEK

• “Münafıklarla bizim aramızdaki alametlerden biri de o münafıkların zemzemi doyuncaya kadar bol bol içememeleridir.” Buyurulmaktadır. Zira onların imanlarında ihlasları yoktur. Çünkü Şarî (Rasûlullâh Sallâhü Aleyhi ve Sellem)in, onu doyuncaya kadar bol bol içmenin hem şifa olduğunu hem de doyurucu ve besleyici olduğunu söylediğini bildikleri halde bunu yapamayışları, münafıklıklarından olduğu tebeyyün ve tahakkuk etmiş olmaktadır.

Zemzem Lisan-ı Kıpti de “Akma dur akma” demek olduğu “Âhireti Lügati”nde gösterilmiştir. Zemzem ile ekmeksiz olarak bir çok günler hatta bir çok seneler yaşayanlar ve beslenenler olduğu rivayet-i sahihalar arasında zikredilmektedir. Bunlardan en yakını bugün Medine-i Münevvere’de mühürcü Fehmi Efendi ismiyle maruf bir zat-ı şerifin halidir. O zat hicreti esnasında parasız ve pulsuz kaldığı devirlerde halini kimseye arz edemeyip acıktıkça zemzem kuyusunun başına gider, doyuncaya kadar içermiş. Bu suretle açlığı gider ve rahatlanır olduğu bizzat kendisinden dinlemiştik.

Zemzem hakkında lehde ve aleyhde yazılan birçok yazılar varsa da aleyhde yazılan sözlerin hiç birisine iltifat etmemek lazımdır. Çünkü zemzem aleyhinde hiçbir müminin kalemi yazı yazamaz. Yazanlar muhakkak ve muhakkak ihlassız münafıklardır ki, bunların sözlerine ve yazılarına itibar edilmez. Bu yazılar onların aleyhine birer hüccet olarak yarın ruz-ı kıyamette boyunlarına asılsa gerektir. Zemzemin lehinde yazan müminlerin ise yazdıkları medhiyeler zemzem hakkında kafi değildir. Nasıl ki Rasûlü Ekrem’i medh etmeğe kimsenin gücü yetmemiştir, zemzemi medhe de kimsenin gücü yetmeyecektir. Zira zemzem ahiretteki kevser havzından daha efdaldir. Çünkü Cibril (Aleyhisselâm) Cenab-ı Peygamber Efendimizin kalb-i saadetlerini zemzem suyu ile yıkamışlardır. Zira bütün yer ve gökteki yani ahiretteki suların en efdali zemzem suyudur. Zemzem suyu dört kaynaktan gelen suların toplandığı bir kuyudur, en efdali Hacer-i Esved tarafındaki köşeden gelen gayet tatlı bir sudur. O kadar Müslümanlar yıkanır, memleketlerine varil varil taşırlar, buna rağman zemzem ne azalır, ne de tükenir Sallallâhü aleyhi ve sellem hazretleri de Ehl-i Medine’ye hediye olarak zemzem götürürlermiş.

(Hadislerle Nasihatler, c.1, Mehmed Zahid Kotku)

Görüntünün olası içeriği: bir veya daha fazla kişi ve yazı

Hazret-i Ömer bir beldeye gider

Fotoğraf açıklaması yok.

En iyi doktor

Fotoğraf açıklaması yok.

17 Nisan 2019 Çarşamba

“Gıybetten sakının! Çünkü gıybet zinadan daha şiddetlidir. Kişi zina eder, sonra tevbe ederse, Allah onun tevbesini kabul buyurur. Ancak gıybet eden, gıybet edilen affetmedikçe, mağfiret olunmaz (Kenzu’l-ummâl, 3/1057)

Görüntünün olası içeriği: yazı

BERAT GECESİ 'nde - Rızıklarla alakalı defterler Mikail aleyhisselâma verilir.

Her mühim işin bu ( BERAT GECESİ) gecede hikmetli bir şekilde ayrımı ve seçimi yapılır. Yani bütün insanların gelecek seneye kadar rızıkları, ecelleri ve diğer işleri bu gecede yazılır, vazifeli meleklere taksim edilir.[Hak Dîni Kur’ân Dili,6/4295.] İbn Abbas'tan (r.anhüma) rivayet edildiğine göre, hikmetli işlerin birbirinden ayırt edilmesi şu şekilde cereyan etmektedir: Bu seneden gelecek seneye kadar meydana gelecek olayların hepsi ayrı-ayrı melekler tarafından defterlere yazılır. Rızıklar, eceller, zenginlik-fakirlik, ölümler-doğumlar… hep bu esnada kaydedilir. O yılki hacıların sayısı bile bu devrede takdir olunur. Herkesin ve her şeyin o sene içindeki mukadderatı kayda geçirilir. Ve… 
- Rızıklarla alakalı defterler Mikail aleyhisselâma verilir. 
- Harp ve darplerle/savaşlarla ilgili zabıtlar Cebrail aleyhissalama... 
- Amellerle alakalı nüsha dünya semasında vazifeli olan İsrafil aleyhisselama verilir. 
- Ölüm ve musibetlerle ilgili defter de Azrail aleyhisselâma teslim edilir.