20 Eylül 2020 Pazar

Ebul Faruk (k.s.) Hazretlerİ buyurmuşlardIr kİ : ‘Ben, pîrandan İzİnsİz kendİlİğİmden bİr tek dua bİle okumadIm.’

 Ehl-i Sünnet Hanefi

.... Ekmel ve etemm dinin, âlî bir tarikının kâmil ve mükemmil mürşidine bağlı olan müntesiplerin, öyle önüne gelen her duayı kendi kafasına göre okuması münasip olmaz. Okursa da bu dualardan gereken istifâde ve istifâzayı temin ve tahsil edemez. Malum olduğu üzere Ebul Faruk (k.s.) Hazretleri buyurmuşlardır ki (mealen); ‘Ben, pîrandan izinsiz kendiliğimden bir tek dua bile okumadım.’ Hâl böyle olunca, bizim yapmamız icap eden de, ona uymaktır. Onun ve sair pîranımızın tavsiye buyurdukları dua-niyaz, tesbih-tehlil-tahmid-tekbir, evrâd u ezkâr, ibadetler bize yeter, hatta yeter de artar bile… Keşke denilenleri, tavsiye buyrulanları hakkıyla yapabilsek…Ayrıca unutmayalım; her şeyde olduğu gibi, dinde de ifrat (aşırılık) caiz değildir, tavsiye edilmemiştir. Hayırlı olan ve uyulması gereken, orta ve mutedil olan yol ve usûldür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder