“Dünyâ hayâtı azdan daha azdır. Ona âşık olan, alçakların alçağıdır. O sihriyle bir topluluğu sağır ve kör eder. Böylece onlar ortalıkta şaşkın ve delîlsiz ortalıkta kalırlar.”
https://vimeo.com/tomorhoca
- Ana Sayfa
- İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
- Dini bilgiler
- Hatim duası Türkçe Hatim Duası
- Ahmet tomor hoca sohbetleri
- suleymaniye
- Ruhlar kabirde hep kalır mı?
- Şehitlik ve Fazileti
- İslami Eğitim
- ALLAH (C.C.) 'ÜN SIFATLARI
- Ahmet Tomor Hocaefendi Sohbetleri
- Veysel Gürler
- Umman'dan Şifâlar
- İSLAMİ BİLGİLER KİTAP SOHBET SEYRET MULTİMEDYA
- Safakat İslami Forumları
- sadakat.net
- Ehl-i Sünnet Hanefi
- HAVAS İLMİ-MÜCERREBAT-I İLAHİ ŞİFACILAR
- Sağlığımızın müthiş şifreleri Sayfadaki tüm bilgiler bilgi amaçlıdır kullanım tercihi size aittir önce araştırın inceleyin doktorunuza danışın saygılar
- Sayfa ve guruptaki bilgiler bilgi amaçlıdır araştırın araştırmadan doktorunuza danışmadan kullanmayın sakın saygılar hepinize m.ulaş
- MUHTASAR İLMİHAL | Fazilet
- İLİM BÖLÜMÜ
- İmam Suyuti Camius Sağir
- Dini Sorular Molla Cami dini sorular ve cevapları
- incemeseleler
- "Nazar, deveyi kazana, insanı mezara sokar."
- YAVRULARIMIZA ELİF CÜZÜ ÖĞRETELİM. BİZLERDE TEKRAR EDELİM...
- Hadis-i Şerif
- FAZİLET TAKVİMİ
- mektebun
- faydalı
- medine
- Zi tuva kuyusu...
- Ali Eren Hoca
- *FATİHA SURESİNİN SIRRI..*
- "Kişi sevdiği ile beraberdir."
- *FATİHA SURESİNİN SIRRI..*
13 Haziran 2019 Perşembe
SAHÂBE DÖNEMİNDE MEZHEP Mİ VARDI ? (Diyenlere cevabi yazı) EVET VARDI .. Bir müctehidin, “Edille-i şer’iyye” denilen dînî dört delîlden elde ettiği bilgilere, ictihâdlara, onun mezhebi denir. Asr-ı saâdette de mezhep yani ictihâd vardı. Bazı kimseler, “Mezhep nedir? Sahâbenin mezhebi var mıydı? Meselâ Hazret-i Ömer’in mezhebi neydi? Mezhepler, Sahâbeden sonra çıkmadı mı? Peygamberin ve Eshâb’ın mezhebi olmadığı için, biz de mezhepsiziz” diyorlar. Mezhepler sonradan çıkmadı. “Mezhep” demek, “ictihâd” demektir. “Mezhepler, yani ictihâdlar sonradan çıkmıştır” demek câhillerin sözüdür. Bir müctehidin, “Edille-i şer’iyye” denilen dînî dört delîlden elde ettiği bilgilere, ictihâdlara, onun mezhebi denir. Asr-ı saâdette de mezhep yani ictihâd vardı. Çünkü müctehid zâtlar için, ictihâdı dinimiz emrediyor: Bilindiği gibi, Resûlullah Efendimiz, Muâz bin Cebel’i (radıyallahü anh) Yemen’e hâkim olarak gönderirken, “Orada nasıl hüküm edeceksin?” buyurunca, “Allah’ın kitabıyla” dedi. “Allah’ın kitabında bulamazsan?” buyurdu. “Allah’ın Resûlünün sünnetiyle” dedi. “Resûlullahın sünnetinde de bulamazsan?” buyurunca, “İctihâd ederek anladığımla” dedi. Resûlullah (aleyhisselâm), mübârek elini Muâz bin Cebel’in (radıyallahü anh) göğsüne koyup, “El-hamdü lillah, Allahü teâlâ, Resûlünün elçisini, Resûlullah’ın rızâsına uygun eyledi” buyurdu. (Ebû Dâvûd, Tirmizî, Dârimî) Müctehidler de kendi aralarında derecelere ayrılırlar. Eshâb-ı kirâmın tamâmı gibi, İmâm-ı A’zam da mutlak müctehid idi. Mutlak müctehidler, kimseye tâbi olmaz, kendi ictihâdlarına uyarlar. Meselâ Tâbiîn’in büyüklerinden İmâm Hasan-ı Basrî, İmâm Süfyân Sevrî ve diğer mutlak müctehidler de, kendi mezheplerindeydiler. Eshâb-ı kirâmın tamâmı, Tâbiîn’in ve Tebe-i tâbiîn’in büyükleri olan müctehidlerden daha büyük müctehid idiler. Eshâb-ı kirâma tâbi olanlara “Tâbiîn” denilir. Bir âyet-i kerîme meâli: “(Eshâbdan) Muhâcirîn ve Ensâr’la, iyilikte onların izinden gidenlerden, [onlara uyanlardan] Allah râzıdır. Onlar da, Allah’tan râzıdırlar. Allah onlara Cenneti hâzırladı.” [Tevbe, 100] Bu âyet-i kerîmede, Eshâb-ı kirâma ve onların izinden giden Tâbiîn denilen zâtlara uymak gerektiği bildiriliyor. Ehl-i sünnet âlimleri, yukarıdaki âyet-i kerîmeyi açıklayarak bildiriyorlar ki: Tâbiîn devrindeki büyük zâtlara uyan, Eshâb-ı kirâma uymuş olur. Eshâb-ı kirâm da Resûlullah’a, Resûlullah da, Allahü teâlâya uyduğu için böyle buyuruluyor. Bunun gibi Buhârî’deki bir Hadîs-i şerîfte de, “Sünnetime ve benden sonra Hulefâ-i râşidînin sünnetine uyun” buyuruluyor. Burada da, Hulefa-i Raşidin’in, Resûlullah’ın yolunda olduğu bildiriliyor. Onlara uyan, Resûlullah’a uymuş oluyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder