21 Eylül 2019 Cumartesi

Ancak (Kâmil) Mü’min Devamlı Abdestli Olur” Abdest üç nevidir: Farz, vâcib, müstehab. Namaz kılmak, tilâvet secdesi yapmak, cenâze namazı kılmak ve Kur’ân-ı Kerîm’e dokunmak için abdest almak farzdır. Tavâf yapmak için abdest almak vâcibdir. Müstehab olan abdestler şunlardır: Uyumak için, Nur üzerine nur olduğundan abdest üzerine abdest almak. (Su, vakıf suyu olmamalıdır.) Gıybet yahut yalandan sonra abdest almak. Bunlar mânevî necâsetlerdir. Bu büyük günahları işleyen kimsenin o hâliyle namaz kılması lâyık olmaz. Her abdesti bozulduğunda abdest almak. Devamlı abdestli bulunmak Müslümanların âdetidir. Her namaz için ayrı abdest almak. Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) abdesti bozulmadığı hâlde her namaz için ayrı abdest alırlardı. Resûl-i Ekrem Efendimiz “Ancak (kâmil) mü’min devamlı abdestli bulunur.” buyurmuşlardır. Mescide girmek, her küçük günahtan sonra, cenâze yıkadıktan sonra, hakîki din âlimlerine muhâlefetten sonra, avret mahalline dokunduktan sonra abdest almak müstehaptır. Dînî ilimleri öğrenmek ve öğretmek için ve Hadîs rivâyet etmek için de abdest almak müstehabdır.

Ömer Akdağ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder