15 Eylül 2019 Pazar

► Îmâm-ı A’zam Ebû Hânîfe Hazretlerinin Fıkh-ı Ekber Kitabının Bâzı Bölümleri Şöyledir: ✫ Îmân; Allah’a, Meleklerine, Kitaplarına, Peygamberlerine, Öldükten Sonra Dirilmeye, Kadere, Hayrın ve Şerrin Allah’tan Olduğuna, Hesap, Mizân, Cennet ve Cehenneme İnanmak ve Hepsini Hak Bilmektir.

ARASIRA İMANIMIZLA İLGİLİ BİLGİLERİ OKUMAYA BİR MANADA İMANIMIZI YENİDEN
TAZELEMEYE ŞİDDETLE İHTİYACIMIZ VAR.. AHİR ZAMANDA YAŞIYORUZ..
FİTNELERİN MANEVİ FELAKETE DÖNÜŞTÜĞÜ
ÇOK TEHLİKELİ BİR ZAMANDA YAŞIYORUZ..
DİKKATLE OKUYALIM..
Ahmet Faruk HasanoğluAKÂİD - FIKIH (İslâmı Yaşamak.) albümüne yeni bir fotoğraf ekledi.
► Îmâm-ı A’zam Ebû Hânîfe Hazretlerinin Fıkh-ı Ekber Kitabının Bâzı Bölümleri Şöyledir:
✫ Îmân; Allah’a, Meleklerine, Kitaplarına, Peygamberlerine, Öldükten Sonra Dirilmeye, Kadere, Hayrın ve Şerrin Allah’tan Olduğuna, Hesap, Mizân, Cennet ve Cehenneme İnanmak ve Hepsini Hak Bilmektir.
✫ Allah Birdir, Doğmamış ve Doğurmamıştır. O’na Hiçbir Şey Denk Değildir. O Yarattıklarından Hiçbirine Benzemez. İsimleri Zâti ve Fiili Sıfatıyla Hep Var Olmuş ve Var Olacaktır. O’nun İsim ve Sıfatlarından Hiçbiri Sonradan Olma Değildir, Hepsi Ezelîdir. O İlmiyle Dâima Bilir, Kudretiyle Dâima Fâildir. Yapılan Şey Mahlûktur. Allahû Teâlâ Hazretlerinin Fiili ise Mahlûk Değildir. [Fiil=İş, Fâil=İş Yapan Demektir. Kadir=Her Şeye Gücü Yetendir.]
✫ Tevhîdin Aslı Âmentü’ye İnanmaktır. Kur’an-ı Kerîm’de Zikredilen El, Yüz ve Nefs Gibi Şeyler, Keyfiyetsiz Sıfatlardır. O’nun Eli, Kudreti veyâ Nimetidir Denilemez. Çünkü Bu Takdirde Sıfat İptal Edilmiş Olur. [Bozuk Fırkalar Bizzât El, Yüz Gibi Diyerek İnsana Benzettikleri İçin, Bu Sıfatları Aynen Kabûl Ederek Tevil Etmenin Câiz Olduğunu Îmâm-ı Gazâlî Hazretleri Bildiriyor.]
✫ Allahû Teâlâ Hazretleri Âhirette, Cennetten Görülecektir.
✫ Allahû Teâlâ Hazretlerinin İsim ve Sıfatlarının Hepsi de Azâmet ve Fâzilette Eşittir, Aralarında Fark Yoktur.
✫ O’nun Sıfatlarının Hepsi, Mahlûkların Sıfatlarından Başkadır. O İşitir Fakât Bizim İşittiğimiz Gibi Değil. O Kâdirdir Fakât Bizim Gücümüzün Yettiği Gibi Değil. Biz, Uzuvlar ve Harflerle Konuşuruz. Oysaki Allahû Teâlâ Hazretleri Uzuvsuz ve Harfsiz Konuşur. Harfler Mahlûktur Fakât Allah’ın Kelâmı Mahlûk Değildir.
✫ Kur’an-ı Kerîm Mahlûk (Yaratık) Değildir, Orada Peygamberlerden, Kâfirlerden, Meselâ Fir’avn ve İblisten Nâklen Verilen Haberlerin Hepsi Allah Kelâmıdır. Allah’ın Kelâmı Mahlûk Değildir.
✫ Hakk Teâlâ Âdem Aleyhisselâm’ın Neslini, Sulbünden İnsan Şeklinde Çıkarmış, Onlara Akıl Vermiş, Hitâp Etmiş, Îmânı Emredip Küfrü Yasaklamıştır. Onlar da Onun Rabb Olduğunu İkrâr Etmişlerdir. Bu, Onların Îmânıdır. İşte Onlar Bu Fıtrat Üzerine Doğarlar. Bundan Sonra Küfre Sapan, Bu Fıtratı Değiştirip Bozmuş Olur. Îmân ve Tasdik Eden de Fıtratında Sebat ve Devam Göstermiş Olur.
✫ Peygamberlerin Hepsi de Küçük-Büyük Günâh ve Çirkin Hâllerden Beridir Fakât Onların Sürçme ve Hatâları Vaki Olmuştur. [Buna Zelle Denir. Zelle, Doğrular İçerisinde En Doğruyu Bulamamak Demektir.]
✫ Peygamberlerin Mucizeleri ve Velîlerin Kerâmetleri Haktır.
✫ Peygamberlerin Şefaâti Haktır. Peygamber Sallallâhû Teâlâ Aleyhi ve Sellem Efendimizin Şefaâti Büyük Günâh İşleyenleredir.
✫ Kıyâmet Günü Amellerin Mizânla Tartılması ve Aleyhisselâtû Vesselâm Efendimizin Havzı Haktır. Kıyâmette, Hasımlar Arasında Hesaplaşma Olması Haktır.
✫ Cennet ve Cehennem Şimdi Vardır, Ebedîyen de Yok Olmayacaktır.
✫ Eshâb-ı Kirâmın Hepsini Ancak Hayırla Ânarız. Peygamberlerden Sonra İnsanların En Fâziletlisi Hazreti Ebû Bekr-i Sıddîk Radiyallâhû Anh, Sonra Diğer Üç Hâlîfedir. [Fâzilet Sırası, Hâlîfelik Sıralarına Göredir.]
✫ Îmân, Îmân Edilmesi Gereken Şeyler Yönünden Artmaz ve Eksilmez Fakât Yakîn ve Tasdik Yönünden Artar ve Eksilir.
✫ Mü’minler Îmân ve Tevhîd Hususunda Birbirlerine Eşittir Fakât Amel İtibârıyla Birbirlerinden Farklıdır. [Îmân; Dil ile İkrâr, Kalp ile Tasdiktir. Îmân Artmaz ve Eksilmez Ancak Parlaklığında, Kuvvetinde Çoğalma Olur. Amel, Îmândan Parça Değildir. Günâh İşleyene Kâfir Denmez. Îmân Herkese Lâzım iken Her Amel Herkese Lâzım Değildir. Meselâ Nisaba Ulaşmayan Fakir Zekât Vermez. Hayz ve Nifâs Hâlinde Namaz Kılınmaz Fakât Fakire ve Böyle Kadına Îmân Lâzım Değildir Denemez.]
✫ Hakk Teâlâ Hazretleri Dilediğini Bir Lütuf Olarak Hidâyete Ulaştırır. Dilediğini de Adâletinin Gereği Olarak Sapıklığa Düşürür.
✫ Mi’râc Haberi Haktır. Deccal’ın, Ye’cûc ve Me’cûc’ün Ortaya Çıkması, Güneşin Batıdan Doğması, Hazreti Îsâ Aleyhisselâm’ın Gökten İnmesi ve Diğer Kıyâmet Alâmetlerinin Hepsi de Haktır.
✫ Kabir Suali, Kabirde Rûhun Cesede İâdesi ve Kâfirler ile Günâhkâr Mü’minler İçin Kabir Azâbı Haktır.
✫ Mestler Üzerine Mesh Etmeyi Bildiren Hadîse Göre; Mestin Mesh Müddeti, Mukim İçin Bir Gün Bir Gece, Yolcu İçin Üç Gün Üç Gecedir. Hadîs, Mütevâtire Yakın Olduğu İçin İnkâr Edenin Küfründen Korkulur.
✫ Kişinin Nasıl İbâdet Edeceğini Öğrenmesi Birçok İlimden Daha Efdaldır.
✫ Ehl-i Kıbleden Olanı Tekfir Etmemek ('Zarurât-ı Diniyeyi kabul edene.' Namaz Kılana Kâfir Dememek), Kimseyi Îmândan Uzaklaştırmamak, Ma’rûfu (İyilikleri) Emredip Münkerden (Kötülüklerden) Sakındırmak, Senin İçin Takdir Olunanın Mutlaka Sana Ulaşacağını Bilmek, Eshâb-ı Kirâmdan Hiçbiri ile Alâkayı Kesmemek, Hepsini de Sevmek Gerekir.
✫ Günâhkâr Müslüman’a Kâfir Denmez. Günâhlar, Mü’mine Zarar Vermez de Demeyiz. Küfür Hariç Büyük ve Küçük Günâh İşleyen Fakât Tevbe Etmeden Mü’min Olarak Ölen Kimsenin Durumu Allah’ın Dilemesine Bağlıdır. Dilerse Ona Cehennemde Azâb Eder, Dilerse Affeder, Hiç Azâba Uğratmaz.
✫ Îmâm-ı A’zam Hazretleri Âlimlerle Otururken Biri Gelip, “Bir Mü’min Babasını Öldürse, Sonra Şarap İçerek Sarhoş Olsa ve Zina Etse Îmânı Gider mi?” Dedi. Bunu İşiten Âlimlerin Hepsi Bu Suali Sorana Kızarak, “Bunu Sormaya Ne Lüzûm Var? Elbette Îmânı Gider, Kâfir Olur!” Dediler. Îmâm-ı A’zam Hazretleri,
“O Kimse Çok Büyük Günâhlar İşlemişse de, Yine Mü’mindir. Günâh İşlemekle Îmân Gitmez.” Buyurdu.
❖ İnanılması Gereken Diğer Şeylerden Mezhebimizde Olanlardan Bâzıları da Şöyledir:
❀ Allah Celle Celâlühû, Kullarının Güç Yetiremeyeceği Şeyleri Onlara Emretmez.
❀ İblis Mü’minden Îmânı Zorla Alamaz Ama Kul Îmânı Terk Ederse Şeytân da Onun Îmânını Alır.
❀ Kâfir Olarak Ölen Asla Affa Uğramaz, Sonsuz Olarak Cehennemde Kalır.
❀ Peygamberlerin İlki Âdem Aleyhisselâm, Sonuncusu Muhammed Aleyhisselâm’dır.
❀ Kul Kendisinden Emir ve Yasakların Kalkacağı Bir Duruma Ulaşamaz. Herkes Gücü Yettiği Ölçüde İbâdet Etmekle Yükümlüdür.
❀ Öldürülen de, İntihar Eden de Eceliyle Ölmüştür. Ecelsiz Ölüm Olmaz.
❀ Ölüler İçin Duâ Edilince ve Onlar İçin Sadaka Verilince, Ölüler Fayda Görür.
❀ Evliyâ, Peygamber Derecesine Ulaşamaz..!.'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder