Atatürk dışardan hiç borç almadı, 48 fabrika kurdu, tüm osmanlı borçlarını ödedi
"YALANI".
Dış borçlanmaya gelince,
14 Haziran 1930 tarihinde Amerika Birleşik Devletleri’nden (ABD) 10 milyon dolar borç alınmıştır.
1932 yılında ise Rusya’dan 8 milyon dolarlık kredi alınmıştır.
Nitekim Dışişleri Bakanı Tevfik Rüştü Aras, ekonomide “Almanya’ya bağımlı” olduklarını Ingiliz Büyükelçisi Percy Loraine’e itiraf etmiş. O yıllarda Almanya’dan 150 milyon mark kredi alınmıştır.
Ingiltere, Kral 8’inci Edward’ın Türkiye’yi ziyaret edip M. Kemal Atatürk’le görüşmesinden 1,5 yıl sonra Mayıs 1938’de Türkiye’ye 16 milyon sterlin kredi açtı. Bunun dışında iç borclanmaya gelince bir örnek; Erzurum hattının inşaası için
30 milyon liralık iç borçlanma sözleşmesine dair 2463 sayılı kanun, Resmi Gazete’de böyle yayınlanmıştı. Kabul tarihi 28/5/1934.
Kaynak diye diye bir hâl oldular !
Takip, destek ve yorumlarınız için teşekkür ederim. @asrin_yalanlari 🤲☝️
1932 yılında ise Rusya’dan 8 milyon dolarlık kredi alınmıştır.
Nitekim Dışişleri Bakanı Tevfik Rüştü Aras, ekonomide “Almanya’ya bağımlı” olduklarını Ingiliz Büyükelçisi Percy Loraine’e itiraf etmiş. O yıllarda Almanya’dan 150 milyon mark kredi alınmıştır.
Ingiltere, Kral 8’inci Edward’ın Türkiye’yi ziyaret edip M. Kemal Atatürk’le görüşmesinden 1,5 yıl sonra Mayıs 1938’de Türkiye’ye 16 milyon sterlin kredi açtı. Bunun dışında iç borclanmaya gelince bir örnek; Erzurum hattının inşaası için
30 milyon liralık iç borçlanma sözleşmesine dair 2463 sayılı kanun, Resmi Gazete’de böyle yayınlanmıştı. Kabul tarihi 28/5/1934.
Kaynak diye diye bir hâl oldular !
Takip, destek ve yorumlarınız için teşekkür ederim. @asrin_yalanlari 🤲☝️
Bunun dışında detaylı bir bilgi
MADEM KONUMUZ SELANİKLİ BUYRUN 🤩 "Osmanlı’nın bütün borçlarını ödeyen Atatürk’ün 1938’e kadar hiç borç almadan 48 fabrika kurduğunu biliyor muydunuz.?"
diyen bir Sürü Halinde MALLAR...!
Bu sizin bahsettigiz bilgiler külliyen yalan...
Inkılap tarihi ile beyinleriniz ipotek edilmiş sizin.
1930 yılında ABD 'den 10 milyon dolar
1932 yılında sovyetlerden 8 milyon dolar
1938 Almanya'dan 150 milyon mark ve
1938 deİngiltere'den 16 milyon sterlin borç alındı.
48 fabrika değil 26 fabrika yapıldı..
(Bu fabrikalar arasında bira, eroin, likör, rakı, şarap,malt, fabrikaları da var)
Bir diğer yalan Osmanlı borçlarının tamamının M.kemal tarafından ödendiği yalanıdır..
Uzun vadeye yayılan bu borçların iki taksidi M.kemal döneminde ödendi kriz var denilerek borçlarda tekrar indirime gidildi vadesi uzatıldı ve 1984 yılında son taksidi turgut özal tarafından ödendi..
M.kemalin 1 Kasım 1938 konuşması 16 milyon sterlin ve 150 milyon mark borçtan duyduğu memnuniyet için kaynak isteyen varsa şurdan bakabilir..
( TBMM Zabıt Ceridesi, cild 27, Içtima 1, 1 Kasım 1938, sayfa 7.
Bir diğer husus Osmanlı Kırım savaşı dolayısıyla ilk borçlanmasını yapar Osmanlı savaşların ve demiryollarının finansmanı için borçlanmaya gitmiştir ve bu borçlanma keyfi bir borçlanma değildir ve yerindedir
Lakin OSMANLI devleti dağılınca haliyle borçlar dağıtılmıştır..
Sürekli Osmanlı'dan kalan borçları başa kalkan şahşiyetsizlere bir soralım bakalım;
Osmanlı'dan kalan nakit paralardan, asrın projesi demiryollarından askeri kışlalardan, okullardan, vakıflardan, fabrikalardan, gemilerden, tersanelerden, silahlardan hastanelerden neden hiç bahsetmezsiniz..
çünkü kanınızda pislik var..
Halbuki M.kemal öldüğünde Türkiye cumhuriyetine bıraktığı dış borç 146 milyon dolardı .
Osmanlının bize bıraktığı borç ise 57 milyon dolardı..
Ve dikkatinizi çekeyim; bu 57 milyon borç M.kemalin 146 milyonuna dahil değildir..tek başına m.kemal koca Osmanlının 2 katından fazla borç bıraktı bu millete..
Türkiye tarihinin en büyük dış borçlanmasını 1938 yılında yaptı bütçemizin % 65 oranında dışardan borç aldık 150 milyon mark+16 milyon sterlin) rakam küçük gelebilir amaaaa...!!!
1938 bütçe gelirimiz 322 milyon tl
Evet Türkiye'nin 1938 bütçe geliri 322 milyon tl savarona yatının maliyeti 4 milyon dolar. 1 dolar 1.26 tl (yorum sizin yapın hesabını. )
M.kemalin kullandığı özel yapım cadillac 80 serisi,
2 adet lincoln lüks serisi , 1 adet Mercedes sindelfingen serisi olmak üzere 4 adet hususi otomobili vardı
Millet açlıktan ölüyor m.kemal kendisine çankaya köşkü kardeşlerine ve manevi kızı ülkü adatepeye ayrıca köşk yaptırıp, milyonyonlaca dolara bira alkol likör ve malt fabrikaları kuruyor 4 milyon dolara yat alıyor çiftlikler hayvanlar alıyor yetmedi özel araba yaptırıyor yetmedi ülkenin her yerini putlarla dolduruyordu..
konuyu dağıtmadan;
İngilizlerle yapılan kredi anlaşması. yine İngiltere'den silah alımı için kullanıldı...ingilizler 1.dünya savaşında kullanıp eskittigi silahların eskilerini dayadılar bize...
Kıyaslanınız için söylüyorum M.kemal döneminde kurulan fabrika sayısı bir hiçtir...
M.kemal dönemine kurulan fabrika sayısı 80.ilimiz Osmaniye'deki fabrika sayısından azdır..
Osmaniye'nin ihracatı cumhuriyetin tek parti dönemindeki yaptığı ihracattan fazladır..
Palavra atarak OSMANLI borç içinde yüzüyordu deyip, M.kemal döneminde hiç borç alınmadı derseniz hassittir derim..
O dönemde yapılan Karabük Demir Çelik fabrikası dış kredi ile kuruldu..
Bu arada bir şeye daha rastladım Nazilli Sümerbank'ın iplik tesisi de Romanya'dan alınan borçla yapılmış . Fabrikayı Sovyetler kurmuş..
Romanya'dan alınan borç kit borcu olduğu için devlet borçlaro içinde yer almamış
M.kemal yabancı sermayeye karşıydı efsanesini de yıkalım bu arada, 1920 – 1930 yılları arasında Türkiye’de 201 anonim şirket kurulmuştu. Bunların 66’sında %100 yabancı sermayesi vardı...
Bir başka konu;
Osmanlı döneminde yapılan 8 bin km'lik Demir yolu hattı kuru yük taşımacılığı üzerine yapılmıştı..bu hattın yarısı dışarda kalınca demiryollarını işleten yabancı firmalar zarar etmeye başladı..
Demiryollarını yabancılar zarar ediyor diye millileştirmek zorunda kaldık.??
Adamlar sözleşmeden doğan haklarını kullandılar ve sözleşmeyi fesh ettiler..
Adamlar kar etseydi millileştirme filan olmayacaktı benzer durum hava gazı işletmesi de yaşadı . Kimse kimseyi boşuna kandırmasın..
Yabancılara imtiyaz;
Chester imtiyaz sözleşmesi:
Samsun-Trabzon-Mersin ve İskenderun limanlarını Süleymaniye, Kerkük ve Musul’a bağlayan 4 400 km demiryolu yapım ve işletmeciliğini, demiryolu güzergahına paralel 40 km’lik bir şerit içinde maden ve petrol aranmasını, bulunduğu takdirde 99 yıllığına bu hatta çıkan petrol ve madenlerin işletmesi ABD li firmaya veriliyor.
Musul sınırlarımız dışında kalınca ABD firması sözleşmeyi iptal ediyor...!
Musul sınırlarımız içinde kalmış olsaydı dahi biz gene o petrol işletemeyecektik yani...
hani imtiyazlara karşıydı kamal..
Son olarak;
Osmanlı Döneminde yapılan toplam 8.619 km uzunluğundaki demiryolu hattının 4.136 km.lik bölümü milli sınırlarımız içerisinde kalmıştır yurdu dört bir yandan Demir ağlarla Ören ...!
Kemalistler Nutuk okuyup İman tazelemeye devam !
ALINTI.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder